Pla d'ocupació
Aquesta nova campanya de proximitat té un doble vessant. Per un costat, el més evident, persegueix augmentar les taxes de recollida selectiva al territori metropolità a través de la sensibilització i la informació a peu de carrer, per aproximar-se al 50% que les directives europees marquen de cara a l'any 2020. Per un altre costat, aquesta acció té un important component social. I és que en la selecció dels 144 informadors s'han tingut en compte diferents criteris que converteixen aquesta campanya relacionada amb el reciclatge i la sostenibilitat en general en un autèntic pla d'ocupació.
En la selecció dels informadors es van buscar desocupats de llarga durada. Molts d'ells, el 23% dels 144 contractats, són més grans de 40 anys i constitueixen un dels col·lectius amb més obstacles per reinserir-se al món laboral.
Notícies relacionadesUn altre grup important d'informadors està format per estudiants i postgraduats de disciplines relacionades amb les ciències ambientals, per als quals treballar en aquesta campanya i participar en una formació prèvia molt completa els proporciona una valuosa experiència en aquest camp.
Un tercer grup d'informadors, el 25% dels contractats per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, representen altres ètnies, sobretot africanes. Aquesta estratègia persegueix, al marge d'oferir oportunitats laborals a aquests contractats, facilitar la relació i la comunicació amb les persones d'altres països i cultures que han arribat recentment, amb qui comparteixen costums i un rerefons cultural.
- a múrcia Manolo el del Bombo pateix el robatori del seu famós tambor: "Estic desfet"
- La Hispano Igualadina (Monbus) tornaria a guanyar la polèmica línia d’autobús entre Manresa i Barcelona
- Mor 'Manolo el del Bombo' als 76 anys
- CELEBRACIONS ¿Quan és el Dia de la Mare 2020? Dates de tots els països
- Díaz assegura que aquest Primer de Maig serà l'últim amb una jornada laboral de 40 hores