Col·labora:

Pla d'ocupació

1
Es llegeix en minuts

Aquesta nova campanya de proximitat té un doble vessant. Per un costat, el més evident, persegueix augmentar les taxes de recollida selectiva al territori metropolità a través de la sensibilització i la informació a peu de carrer, per aproximar-se al 50% que les directives europees marquen de cara a l'any 2020. Per un altre costat, aquesta acció té un important component social. I és que en la selecció dels 144 informadors s'han tingut en compte diferents criteris que converteixen aquesta campanya relacionada amb el reciclatge i la sostenibilitat en general en un autèntic pla d'ocupació.

En la selecció dels informadors es van buscar desocupats de llarga durada. Molts d'ells, el 23% dels 144 contractats, són més grans de 40 anys i constitueixen un dels col·lectius amb més obstacles per reinserir-se al món laboral.

Notícies relacionades

Un altre grup important d'informadors està format per estudiants i postgraduats de disciplines relacionades amb les ciències ambientals, per als quals treballar en aquesta campanya i participar en una formació prèvia molt completa els proporciona una valuosa experiència en aquest camp.

Un tercer grup d'informadors, el 25% dels contractats per l'Àrea Metropolitana de Barcelona, representen altres ètnies, sobretot africanes. Aquesta estratègia persegueix, al marge d'oferir oportunitats laborals a aquests contractats, facilitar la relació i la comunicació amb les persones d'altres països i cultures que han arribat recentment, amb qui comparteixen costums i un rerefons cultural.

Temes:

Ocupació Atur