Anar al contingut

+VALOR

Els 'centennials' han trencat la frontera entre el món real i el digital

Els experts consideren, a més, que aquests joves aglutinen valors propis d'altres generacions

Després dels millennials, la generació més estudiada de la història pels experts en màrqueting, arriben els centennials generació Z. Aquest nou grup, format pels nascuts entre el 1994 i el 2009, està destinat a ser el protagonista a nivell mundial en els propers anys. Els experts en aquesta generació els descriuen: els centennials veuen com parteix d'un mateix tot el món real i el connectat, tot i que aglutinen en els seus idearis valors propis d'altres generacions.

Explica el professor de Màrqueting d'Esade Business and Law School Gerard Costa que els components de la generació Z tenen menys capacitat d'atenció que un peix de colors. Costa aporta dades en aquest sentit: un 77% dels centennials  mira el mòbil quan res no ocupa la seva atenció. A més, consulten les xarxes socials 100 vegades al dia. Això no impedeix, prossegueix l'expert, que el seu caràcter sigui autèntic. Costa percep en ells "un pòsit de la generació silenciosa de la postdepressió".

A l’haver-se criat entre tecnologia, la generació Z ha inventat nous codis per a les relacions presencials i virtuals, és a dir, domina conceptes com el d'amic i el de conegut en un context d'hiperconnexió. O això és el que asseguren la professora associada i investigadora al Departament de Sociologia de la UB, Ana Belén Cano Hila, i la investigadora de l'Institut d'Innovació Social d'Esade Liliana Arroyo Moliner. A més, sostenen les dues investigadores, els centennials es plantegen com a repte superar les desigualtats estructurals.

La directora associada de Media & Digital a Kantal Millard Brown Clara Ureña també defensa que per a la generació Z no hi ha frontera entre el món real i el digital, sinó que aquestes dues dimensions s'enriqueixen. Així mateix, assegura Ureña, els centennials tenen una mentalitat oberta, accepten la diversitat i són ambiciosos en les seves aspiracions professionals. L'experta assegura que aquests joves integren al seu pensament molts dels valors comunament associats amb les generacions més grans.

Plafó d'experts

En aquest número del +Valor, hi participen la presidenta i fundadora d'Atrevia, Núria Vilanova; el director de Deusto Business School, Iñaki Ortega; la Senior Content Strategist a PlayGround Studio, Marta Jarpa; la professora de màrqueting a l'escola de negocis ESCP Europe Lorena Blasco-Arcas; el professor de Màrqueting d'Esade Business and Law School Gerard Costa; la professora de l'IQS School of Management (Universitat Ramon Llull) Marta Tena; la professora associada i investigadora al Departament de Sociologia de la UB Ana Belén Cano Hila; la investigadora de l'Institut d'Innovació Social d'Esade, Liliana Arroyo Moliner; la professora lectora a la Facultat de Ciències de la Comunicació d'UIC Barcelona Cristina Martorell; la directora associada de Media & Digital a Kantal Millard Brown, Clara Ureña; la professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Mireia Montaña Blasco; el professor associat de la Universitat Pompeu Fabra Antonio Ladrón de Guevara; el pofessor d'Anàlisi de l'Entorn Econòmic i director de l'EADA Trend Lab, Joan Miquel Piqué, i la Directora de Comunicació d'EOI Escola d'Organització Industrial, Tiscar Lara.