Empreses amb valor afegit
Normalitzar la discapacitat és el repte social que dona sentit als Centres Especials de Treball

zentauroepp47595902 mas personas190415095156 /
Tota persona a l’atur, tingui o no alguna discapacitat, en certa manera, es desintegra en la societat, al perdre poder adquisitiu. Gràcies al salari, al nostre equip, persones amb discapacitat es poden sentir integrades socialment i, a més, atenem les seves necessitats socials i tenim en compte tota la dimensió personal del treballador, també les afectives i personals”. Són paraules de Josep Maria Solanellas, fundador i director de l’empresa de ‘packaging’, manipulats i injecció de plàstic Miton, amb 200 treballadors els 93% dels quals tenen alguna discapacitat. Fa
"Potser no hem sigut capaços de demostrar l’aportació a les empreses de persones amb discapacitat"
gairebé 30 anys que Solanellas va veure un buit en la professionalització de les persones amb discapacitat. “Poden ocupar llocs tant en el departament de qualitat, com sent peons de cadena, portant carretons, a recepció, administració o neteja, en tots els estaments”, assenyala. Solanellas prové de l’educació especial. I van ser els seus sis alumnes els primers empleats de l’empresa que va posar en marxa en 7 metres quadrats d’espai. Avui són 8.000 metres quadrats a Abrera els que ocupen dos centenars d’empleats. La multidiscapacitat, mental, orgànica o sensorial és allà, però no importa. En aquesta àrea de treball entren en joc les multicapacitats de cada persona. Fent la vista enrere, Josep Maria Solanellas lamenta que “encara sigui tan difícil conscienciar l’empresari sobre l’aportació de les persones amb discapacitat, sobretot intel·lectual o mental. Potser no hem sigut capaços de demostrar les possibilitats d’aquestes persones”, diu, satisfet, no obstant, que la seva empresa i els seus empleats estiguin competint perfectament amb empreses ordinàries del mateix sector.
Esclerosi múltiple al comandament
Notícies relacionadesFa 18 anys, la Fundació Esclerosi Múltiple (FEM), per donar resposta a la necessitat d’inserció laboral dels seus usuaris, va crear el seu propi Centre Especial de Treball, FEM-CET. Des d’allà ofereixen serveis de ‘call center’, administració i manipulats, i donen serveis d’externalització en recepció i recolzament administratiu. Fires com la del mes passat al Museu Marítim de Barcelona “ens permeten reclutar personal per a futurs processos de selecció. Aquest any hem reunit un centenar de currículums. Els seus titulars seran entrevistats pels nostres tècnics d’inserció i es valorarà el seu perfil per a futurs processos de selecció. Esperem que el 15% d’ells siguin inserits aquest any en el nostre CET”, va explicar la responsable del FEM-CET, Marta Alzina.
Les 6 bugaderies industrials i 5 hotels d’Ilunion, on més del 75% de personal té alguna discapacitat demostren que el millor encaix per a cada diferència existeix.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"