Trasters intel·ligents

Boxmotions tanca una ronda de finançament de 2,4 milions d'euros

L''start-up' de trasters, fundada a Barcelona el 2017, obre aquest gener mercat a València

boxmotions

boxmotions

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto

L’‘start-up’ d’origen barceloní Boxmotions va tancar aquest mes de gener una ronda de finançament de 2,4 milions d’euros, segons han confirmat fonts de la companyia. El destí d’aquesta injecció de recursos serà obrir mercat a València i reforçar l’activitat a BarcelonaMadrid i París; on actualment ja opera. Aquesta companyia es dedica al lloguer de trasters, però en comptes de comercialitzar l’espai, acudeixen al domicili del client i li recullen els objectes que vol emmagatzemar. Després se’ls emporten a zones d’emmagatzematge ubicades en superfícies de menor cost per a l’empresa. Això els permet oferir un servei més econòmic que un traster convencional.

 El director executiu de Boxmotions, Pol Karaso, descriu el seu servei com el d’un «traster intel·ligent». La idea és que el client digitalitza tots els objectes que envia al cubicle, mitjançant fotos i pujant el llistat d’objectes a un directori personal dins de l’aplicació de Boxmotions. Així el client sap què hi ha guardat al traster i què no, a més d’estalviar-se el desplaçament per deixar les coses. «El nostre objectiu és que el traster deixi de ser una caixa negra», explica. El preu per al client que maneja aquesta companyia pot ser per article o per metre quadrat utilitzat. Un plantejament, que, segons assenyala Karaso, evita que els clients paguin per espai que pot ser que no utilitzin en la seva totalitat.

Notícies relacionades

Actualment aquesta companyia compta amb 2.000 clients a les diferents ciutats on opera. Barcelona és el seu «principal» mercat, tot i que Madrid «està funcionant molt bé», comenta Karaso. Els 2,4 milions d’euros d’inversió els redireccionarà Boxmotions cap a operacions conjuntes amb empreses del sector immobiliari, per al sòl on ubicar els seus trasters, i amb empreses de logística, per realitzar els transports i l’emmagatzematge. I donat l’elevat volum de dades personals que aquesta companyia emmagatzema el reforç dels sistemes de seguretat seran un altre dels nínxols d’inversió. «Volem liderar aquest sector a Europa», afirma Karaso.

Una segona fase del procés d’expansió de Boxmotions per a aquest 2020 consistirà a crear un programa pilot de mercat de segona mà. Sota la premissa: «Si no ho utilitzes, ven-t’ho», Boxmotions vol proposar als seus clients que posin a la venda els productes que emmagatzemin als seus trasters. Un format Wallapop, amb l’afegit que el producte no el priva d’espai abans de tancar-se la transacció. La idea de la companyia és poder tenir a punt l’esmentat pilot abans de finalitzar el 2020.