En col·laboració amb

Mobilitat

S'instal·len 28 radars pedagògics i un nou senyal de trànsit a Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per a dotar-se d'aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat dins de la ciutat, d'acord amb els objectius que marquen el Pla de mobilitat urbana 2024 i el Pla local de seguretat viària

 Els senyals es emmarcan en el Pla Endreça i tenen com a objectiu ajudar a reduir els conflictes de convivència entre els vianants i les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal

Un dels nous radars, a Sarrià.

Un dels nous radars, a Sarrià. / Ajuntament de Barcelona

3
Es llegeix en minuts

Entren en funcionament 28 radars pedagògics nous, i s'instal·la un nou senyal de trànsit per a baixar de la bici i el patinet a Barcelona. Els nous radars tenen l'objectiu de conscienciar als conductors, i s'han instal·lat en set punts de la ciutat per a reforçar les indicacions ja existents que prohibeixen el pas de cicles.

Una mesura clau per a la seguretat viària

Els nous radars són uns aparells amb uns panells electrònics que mostren als conductors la velocitat a la qual estan circulant i els alerten si superen els límits de la via, ja que indiquen la velocitat a la qual se circula, però no sancionaran. Funcionen des de l'1 de desembre, i estan col·locats en vies amb un límit de 50 km/h, excepte en tres ubicacions on el màxim permès és de 30 km/h. 

Els 28 dispositius se sumen als 17 radars de punt que ja hi ha a l'interior de la ciutat, dels quals 12 estan situats en entorns escolars i 5 són radars de tram. I als 13 radars situats en l'exterior de Barcelona, repartits entre les rondes i els accessos a la ciutat i formen part del pla per a controlar millor els límits de velocitat a la ciutat de Barcelona en punts on s'ha detectat una sinistralitat especial o en entorns escolars, on s'ha de reduir la velocitat a 30 km/h. 

L'objectiu de la mesura és sensibilitzar els conductors i les conductores sobre la importància de respectar els límits de velocitat marcats. També permetran que l'Àrea de Mobilitat pugui recollir informació general del comportament dels conductors en tota la xarxa, en relació amb els límits de velocitat, i prendre decisions tenint en compte aquestes dades.

Els nous aparells estan situats a les ubicacions següents:

Carrer de Pau Claris amb la plaça d’Urquinaona

Avinguda del Paral·lel amb carrer de Palaudàries

Gran via de les Corts Catalanes, 159

Carrer A (Zona Franca)

Ronda del General Mitre, 40 (interior del túnel)

Carrer de Balmes, 371

Ronda del General Mitre, 79

Carrer d’Isaac Newton, 24

Avinguda de J. V. Foix amb carrer de Ramon Miquel i Planas

Avinguda de Vallvidrera, 68

Avinguda de Vallvidrera, 25

Carrer d’Anglí, 33

Travessera de Dalt, 25-27, amb carrer de Verdi

Travessera de Dalt, 16, amb carrer de Verdi

Avinguda de l’Estatut amb carrer de Jorge Manrique

Carrer de Piferrer, 72-74

Passeig de Fabra i Puig, 408

Carrer de Santander, 61

Carrer de Felip II, s/n

Carrer de Ferran Junoy, 12

Avinguda Meridiana amb carrer de Sant Antoni Maria Claret

Carrer d’Aragó, 609

Avinguda del Litoral, 40

Gran via de les Corts Catalanes, 1.060-1.062

Avinguda del Litoral amb carrer de Jaume Vicens Vives

Carrer de Rocafort, 61 (30 km/h)

Carrer de la Creu Coberta, 54 (30 km/h)

Carrer d’Iradier, s/n (30 km/h)

La mesura s'emmarca en el compromís de l'Ajuntament de Barcelona d'incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres vials en la capital catalana. Cal tenir en compte que un dels factors que, com a causa indirecta, influeixen més sobre els sinistres, i que agreugen els seus efectes, és l'excés de velocitat. En aquest context, l'Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per a dotar-se d'aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat dins de la ciutat, d'acord amb els objectius que marquen el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària.

Notícies relacionades

Durant els primers dies, equips d'informadors explicaran què vol dir el senyal, informaran sobre la normativa de circulació a usuaris de bicicletes i patinets i repartiran plans amb els itineraris ciclistes de Barcelona.

El nou senyal de trànsit per baixar de la bici i el patinet. /

Ajuntament de Barcelona

Senyalització per reduir conflictes

La nova senyalització que obliga a baixar del vehicle i passar a peu per la zona assenyalada però no restringeix el pas ni força a buscar un itinerari alternatiu. La mesura és una de les actuacions per a ordenar la mobilitat que preveu el Pla Endreça i té com a objectiu ajudar a reduir els conflictes de convivència entre els vianants i les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal. Es preveu que s'implantin uns trenta punts més abans de finals d'any.

Els punts escollits per implantar aquest tipus de senyalització són els següents:

Plaça de Ferran Reyes, 2-8 (districte de Sant Andreu)

Carrer de Ferran Junoy – carrer de São Paulo (districte de Sant Andreu)

Carrer de les Agudes, 92 (districte de Nou Barris)

Gran Via Carles III – carrer de Sabino Arana (districte de les Corts)

Passarel·la de La Maquinista (districte de Sant Andreu)

Avinguda Meridiana, 276 (districte de Sant Andreu)

Avinguda Meridiana, 285 (districte de Sant Andreu)