Reptes actuals
Barcelona ja és Capital Europea de la Democràcia
En aquest marc, la capital catalana abordarà els reptes més urgents del dia a dia: les desigualtats, el creixement dels discursos d’odi i la desinformació, la digitalització sense salvaguardes i la crisi climàtica
La ciutat de Barcelona s’ha convertit en la primera Capital Europea de la Democràcia, una iniciativa per promoure la innovació democràtica i l’enfortiment democràtic a escala local i metropolitana.
Fins a l’octubre del 2024 la ciutat serà escenari d’una sèrie d’activitats, conferències i esdeveniments vinculats a la innovació democràtica i a la participació ciutadana, però també a la cultura, l’educació i l’espai públic. Com a Capital Europea de la Democràcia, la ciutat abordarà els reptes més urgents de l’actualitat, com les desigualtats persistents, el creixement dels discursos d’odi i la desinformació, la digitalització sense salvaguardes i la crisi climàtica.
Entre les activitats destaquen el Festival Internacional de la Democràcia i la Tecnologia Decidim Fest, la cerimònia de premis internacionals ‘The Annual Innovation in Politics Awards’, la ’game jam’ ’Truth, Lies & Democracy’, les jornades sobre participació i democràcia o la celebració del Dia d’Europa, entre d’altres.
El programa d’esdeveniments ha sigut presentat per l’Oficina Tècnica de la Capital Europea de la Democràcia, formada per l’Ajuntament de Barcelona i el Pla estratègic metropolità de Barcelona i impulsada per The Innovation in Politics Institut.
El camí de la capitalitat
Notícies relacionadesVa ser a finals de juny del 2022 quan es va començar a forjar el camí de la ciutat cap aquesta capitalitat, juntament amb dotze ciutats europees més. Barcelona va exposar cinc experiències i projectes de participació ciutadana i innovació democràtica que li van servir per convertir-se en la primera Capital Europea de la Democràcia.
Els projectes eren la plataforma digital de participació ciutadana Decidim, els pressupostos participatius, les assemblees ciutadanes deliberatives, el projecte Superilla Barcelona i el Canòdrom, un ateneu d’innovació digital i democràtica.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Televisió Pedro Piqueras i José Ribagorda confessen el gran disgust que tenien amb Sálvame: “Eren completament ridículs”
- Investigació oberta El suposat desfalc d’una administradora de Viladecans esquitxa, almenys, tres comunitats de veïns de Gavà
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- Mitjançant nous serveis Ferrocarrils preveu moure un 50% més de viatgers i superar Rodalies en cinc anys
