Jardins d’infància
Actuacions de millora en més de la meitat de les guarderies municipals de Barcelona
El consistori de la capital catalana impulsa 70 actuacions a 55 guarderies municipals per a la seva cura i manteniment
Amb el lema ‘Cuidem les bressol’, la ciutat comença aquest estiu un programa per a la cura i el manteniment de les guarderies municipals, amb unes 70 actuacions en 55 centres. Els plans d’actuació previstos giren entorn d’uns patis verds i oberts, un pla de pintura integral, un pla de transició energètica i confort tèrmic i altres treballs i intervencions d’ampliació, reforma i millora.
Els patis de les guarderies són també, en molts casos, espais oberts al barri. El projecte convertirà aquests espais lúdics i educatius de 26 llars d’infants en zones naturalitzades, amb la introducció de jardineres i un total de 3.366 plantes. A més, inclourà jocs per als nens i patis de lactants.
Quant a l’interior de les guarderies, el pla de pintura integral preveu pintar 18 centres de la ciutat per millorar la seva qualitat mitjançant noves propostes cromàtiques, amb colors suaus que generen lluminositat i benestar.
Notícies relacionadesTambé es portaran a terme tasques de millora d’instal·lacions de climatització a 15 llars d’infants municipals, unes actuacions que s’allargaran fins a finals d’any. Tenen l’objectiu doble de millorar el seu confort tèrmic i apostar per l’ús d’energies renovables.
Finalment, es faran intervencions de reforma i rehabilitació en espais de 13 guarderies de la ciutat, que inclouen la renovació de finestres, estades, aules, despatxos o instal·lacions, entre d’altres.
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Modalitat esportiva ‘Boom’ dels locals de ‘barre’ a BCN
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
