SOROLL A BARCELONA
Reduir la contaminació acústica millora la salut
El 57% dels barcelonins i de les barcelonines estan sotmesos a nivells de soroll superiors als que l’OMS considera recomanables
La principal font de soroll diürn a la capital catalana és el trànsit

A Barcelona, a causa del soroll, més de 210.000 persones pateixen una afectació emocional, psicològica o social greu; més de 60.000 persones tenen un trastorn greu del son, i entorn d’un 3% de les morts anuals per malalties cardiovasculars són atribuïbles a aquesta causa.
El mapa de soroll de la ciutat constata que el 57% de la població està sotmesa a nivells de sorolls de trànsit iguals o superiors als que l’OMS considera negatius per a la salut, 53 dB, i el 27% de la població està exposada a nivells que estan molt per sobre d’aquest llindar, 65 dB. La principal font de soroll diürn a la ciutat és el trànsit i a la nit ho és l’oci nocturn.
Mesures per reduir el soroll a la ciutat
Actualment es treballa en el Programa de reducció de la contaminació acústica 2021-2030 per implementar mesures per reduir tant el trànsit com el soroll de l’oci nocturn i les obres.
Notícies relacionadesAlgunes de les mesures que inclou el programa són la pacificació de carrers, campanyes de sensibilització en l’oci nocturn i limitadors de so als locals, la reducció de l’impacte acústic per les obres, el desplegament del programa Superilla Barcelona, la pavimentació amb asfalt sonoreductor i ajudes per incrementar l’aïllament als edificis residencials.
A més, s’han adquirit vint sensors nous de so per col·locar-los en zones que han tingut canvis urbanístics importants, com ara superilles, eixos verds i carrers pacificats. Aquests sensors s’afegiran a la xarxa de 133 equips que ja té la ciutat per controlar els nivells acústics i realitzar l’avaluació pertinent.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car