Serveis Municipals

El programa Concilia incorpora tres punts més de servei de canguratge a la ciutat

El programa Concilia és un servei de canguratge per a infants d’entre 1 i 12 anys que s’ofereix a diversos punts de Barcelona

L’objectiu del projecte és contribuir a l’harmonització de la vida laboral, familiar i personal mitjançant un servei que respon a les necessitats de conciliació existents, principalment per part de les dones, pel que fa a la cura dels infants

Servei de canguratge

Servei de canguratge / LAURA GUERRERO

1
Es llegeix en minuts

Aquest dilluns, 4 de maig, entra en funcionament un nou contracte per a aquest servei amb millores rellevants, com és l’ampliació de dotze a quinze punts d’atenció a la ciutat. Els nous espais que s’incorporen són:

• Poble-sec

• Roquetes

• Barceloneta (entrarà en funcionament al setembre, una vegada s’acabin les obres de millora de l’escola bressol).

En total, els punts d’atenció actuals són els següents:

Districte de Ciutat Vella

  • El Raval

  • Barceloneta (nou)

Districte de Sants-Montjuïc

  • La Marina

  • Badal

  • Poble-sec (nou)

Districte d’Horta-Guinardó

  • El Carmel

Districte de Nou Barris

  • La Prosperitat

  • Roquetes (nou)

  • Zona Nord

  • Turó i Can Peguera

Districte de Sant Andreu

  • Trinitat Vella

  • Bon Pastor

  • El Congrés i els Indians

Districte de Sant Martí

  • El Besòs i el Maresme

  • La Verneda i la Pau

El nou contracte s’ha adjudicat a la Fundació Pere Tarrés per un cost anual d’1.669.028 euros, la qual cosa suposa un augment de 349.000 euros anuals, i serà la Direcció de Feminismes, Transversalitat de Gènere i LGTBI qui gestionarà el servei amb l’entrada en funcionament del nou contracte.

Com funciona el programa Concilia?

El servei està obert cada dia, de dilluns a dissabte, fora de l’horari escolar (a les tardes durant la setmana i tot el dia de dissabte) i es prioritza l’atenció a les famílies monoparentals femenines, supervivents de violència de gènere o les famílies sense un teixit comunitari que els pugui donar suport.

Notícies relacionades

El servei ofereix als infants una intervenció educativa de qualitat fonamentada en els valors de la coeducació, la participació, l’educació ambiental, la interculturalitat, l’educació emocional, l’art i la salut.

El projecte té com a finalitat afavorir l’accés de les dones a cursos de formació ocupacional i a oportunitats d’ocupació, alhora que en facilita la promoció i el manteniment en el lloc de treball. També busca garantir temps propi per a les dones, que els permeti participar plenament en la comunitat i enfortir el seu paper actiu dins la societat. Paral·lelament, pretén promoure el benestar de les unitats familiars i oferir espais de lleure de qualitat.