ATLES DE BIODIVERSITAT DE BARCELONA
Una eina per conèixer i protegir la flora i la fauna de Barcelona
Aquest mapa en línia que recull la flora i la fauna urbanes està obert a tot el món
S'ha actualitzat i recull prop de 1.500 espècies d'arbres i plantes i 532 d'animals
11-erithacus-rubecula---antonio-de-la-cruz /
Barcelona ha actualitzat l’Atles de Biodiversitat de la ciutat i ara recull prop de 1.500 espècies d’arbres i plantes i 523 d’animals. Aquest mapa en línia permet navegar pels barris de la ciutat i localitzar les espècies de flora i fauna que els habiten. És una eina oberta a tot el món per conèixer la biodiversitat de la ciutat, disfrutar-ne i protegir-la alhora. Cada espècie compta amb una fitxa amb el seu nom científic, una petita descripció i en alguns casos una fotografia o una il·lustració.
¿Què inclou l’Atles de Biodiversitat de Barcleona?
- Plantes
- Flors
- Arbres
- Grups vegetals que creixen junts
- Mamífers
- Ocells
- Papallones
- Amfibis
- Rèptils
Més biodiversitat per fer front a l’emergència climàtica
L’increment i la gestió respectuosa del verd permet protegir el patrimoni natural, fomentar la biodiversitat, enriquir el paisatge urbà i reduir la contaminació.
Notícies relacionadesA més, la instal·lació d’estructures com caixes niu, hotels d’insectes o esculls marins artificials i la recuperació de basses i del verd urbà han afavorit la proliferació d’espècies animals a la ciutat, de la qual 195 estan protegides.
¿On es pot consultar l’atles?
L’Atles de Biodiversitat de Barcelona és el resultat de la col·laboració entre entitats, organismes i universitats. Està obert a tot el món, es pot descarregar i també consultar en català, castellà i anglès.
- Famosos Aquesta és la clínica de Barcelona on Lucas (Andy y Lucas) tornarà a operar-se el nas
- El pla de Simeone Cansats, però amb la Lliga encarrilada
- EL PARTIT DEL METROPOLITANO Doble cop al Reial i a l’Atlètic
- Una derrota que pot marcar el campionat Un Madrid indolent i espès es deixa mitja Lliga a Son Moix
- Segona vida (38) / Antonio Corgos "A Carl Lewis li vaig agafar mania: era un divo, anava a entrenar en limusina"
