ATLES DE BIODIVERSITAT DE BARCELONA
Una eina per conèixer i protegir la flora i la fauna de Barcelona
Aquest mapa en línia que recull la flora i la fauna urbanes està obert a tot el món
S'ha actualitzat i recull prop de 1.500 espècies d'arbres i plantes i 532 d'animals
11-erithacus-rubecula---antonio-de-la-cruz /
Barcelona ha actualitzat l’Atles de Biodiversitat de la ciutat i ara recull prop de 1.500 espècies d’arbres i plantes i 523 d’animals. Aquest mapa en línia permet navegar pels barris de la ciutat i localitzar les espècies de flora i fauna que els habiten. És una eina oberta a tot el món per conèixer la biodiversitat de la ciutat, disfrutar-ne i protegir-la alhora. Cada espècie compta amb una fitxa amb el seu nom científic, una petita descripció i en alguns casos una fotografia o una il·lustració.
¿Què inclou l’Atles de Biodiversitat de Barcleona?
- Plantes
- Flors
- Arbres
- Grups vegetals que creixen junts
- Mamífers
- Ocells
- Papallones
- Amfibis
- Rèptils
Més biodiversitat per fer front a l’emergència climàtica
L’increment i la gestió respectuosa del verd permet protegir el patrimoni natural, fomentar la biodiversitat, enriquir el paisatge urbà i reduir la contaminació.
Notícies relacionadesA més, la instal·lació d’estructures com caixes niu, hotels d’insectes o esculls marins artificials i la recuperació de basses i del verd urbà han afavorit la proliferació d’espècies animals a la ciutat, de la qual 195 estan protegides.
¿On es pot consultar l’atles?
L’Atles de Biodiversitat de Barcelona és el resultat de la col·laboració entre entitats, organismes i universitats. Està obert a tot el món, es pot descarregar i també consultar en català, castellà i anglès.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
