24 set 2020

Anar al contingut

En col·laboració amb

RECUPERACIÓ ECONÒMICA

Plans a mida per a la reactivació de les empreses

Es treballa perquè a principis de l'any que ve Barcelona es reposicioni com a ciutat de referència en sectors estratègics

María Torres

Plans a mida per a la reactivació de les empreses

LAURA SORIANO

L’Ajuntament de Barcelona segueix en marxa, donant forma a plans de recuperació dirigits a autònoms,
microempreses, comerços, start-ups, pimes i empreses de l’economia social i solidària, per acompanyar de manera individualitzada en la revisió del model de negoci i adaptació al nou escenari post-Covid-19. Per fer el seguiment de cadascuna d’aquestes empreses, s’ha creat un nou aplicador, Pla Estratègic per a Pimes i Professionals Autònoms

El consistori, a través de Barcelona Activa, destinarà al voltant d’1,5 M d’euros plans dissenyats per reactivar les empreses afectades per la pandèmia. Aquestes mesures especials i pràcticament a mida de les necessitats empresarials, es posen en marxa al saber-se que els indicadors econòmics del CECORE (Centre de Coordinació de la Resposta Econòmica) de l’Ajuntament assenyalen a un escenari especialment crític per al teixit productiu de la petita economia de la ciutat. En aquesta conjuntura i en un moment en què cal continuar treballant per la ciutat, des de Barcelona Activa es posa a disposició d’aquests col·lectius un servei d’assessorament individualitzat que ajudarà a dissenyar estratègies empresarials de resposta a la crisi. 

L’objectiu és oferir suport expert al teixit productiu, amb un enfocament especialitzat segons l’activitat de cada tipus de negoci, redissenyant les seves directrius i reajustant noves estratègies de resposta a aquesta situació crítica. També permetrà, segons fonts de l’Ajuntament «disposar, cas per cas, d’un document de planificació estratègica, necessari per prendre decisions en l’actual context d’incertesa, així com buscar noves oportunitats de negoci o accedir a finançament». 

Els plans de recuperació estan pensats per contribuir a augmentar la capacitació i competitivitat de les empreses destinatàries, establir mesures que permetin la seva supervivència i una millora en els seus comptes de resultats i es comunica també l’objectiu d’accelerar la reactivació econòmica del teixit empresarial de la ciutat, en el seu conjunt.

Expectatives

La posada en marxa d’aquest suport estratègic busca revertir la situació actual i propiciar un gir a la baixada d’ingressos que han patit i poden continuar patint aquesta tipologia d’empreses urbanes.

L’Ajuntament treballa per arribar al llarg del 2020 als nivells anteriors de la crisi i, al principi del 2021, contribuir a una acceleració i enfortiment de sectors que reimpulsi  el creixement i posicionin la ciutat a escala global en els àmbits de congressos, fires, turisme, i altres sectors estratègics clau. 

Suport en línia

Des del dia u del confinament, organismes públics municipals, entre ells Barcelona Activa, han posat en marxa diferents mesures per ajudar la ciutadania, en especial aquella més vulnerable que ha perdut o no troba feina, però també dedicats, com ja és habitual, als qui desitgen fer formació ‘online’. Els cursos s’han adequat a la nova realitat, amb l’avantatge que, al ser virtuals, no hi ha limitació de places. L’agència ha posat a disposició dels interessats aules virtuals i sessions streaming i també ha especialitzat les temàtiques. A Cibernàrium, per exemple, s’està garantint no només que la formació sigui universal, sinó que els serveis que permeten una millora de l’ocupabilitat segueixen actius, mitjançant via telemàtica, també a l’agost. La idea és intentar minimitzar els efectes de la Covid-19 en qualsevol moment, proporcionant un servei personalitzat i directe sobre riscos laborals o la pèrdua de feina. Les activitats contemplen la programació referida a eines tecnològiques i metodologies útils per treballar i crear a internet. L’oferta és de 40 activitats setmanals, d’una o més sessions, cada una de dues hores de durada.

És important destacar que també s’estan potenciant els punts d’informació de defensa de drets laborals, que estan fent possible ajudar davant situacions d’injustícia o confuses. Una altra mesura important és el call center o línia d’atenció telefònica per a la Covid-19 que s’ha activat per als usuaris. 

  Totes aquestes accions de formació ‘online’, de recolzament econòmic a mesures d’ocupació i solucions davant l’emergència, tenen el propòsit d’acompanyar la ciutadania en un dels moments en què molts es troben afectats per situacions d’acomiadaments i ertos.  Més informació aquí.