LA REACCIÓ DE BARCELONA
Més recursos i llits per evitar el col·lapse dels hospitals de la ciutat
Els pavellons Salut i els hotels sanitaris reforcen la resposta a la crisi generada pel Covid-19
Aliança entre administracions, serveis municipals, Gremi d'Hotels i Metges sense Fronteres

pabellones
L’Ajuntament de Barcelona ha transformat diferents equipaments municipals en pavellons Salut per donar recolzament als hospitals de referència de la ciutat amb 600 llits més per atendre pacients amb Covid-19. El primer a ser operatiu ha sigut l’instal·lat al CEM Olímpics Vall d’Hebron, que ja està al cent per cent de la seva capacitat i atén 132 pacients des del 29 de març.
També és operatiu, des de diumenge, 5 d’abril, un nou Pavelló Salut, l’habilitat al CEM Guinardó, que permet ampliar la capacitat de l’Hospital de Sant Pau a 100 llits i, la setmana que ve, el CEM Claror començarà a acollir fins a 72 pacients de l’Hospital del Mar.
Aquests tres equipaments se sumen a l’Hotel Catalonia Barcelona Plaza, medicalitzat des del 30 de març per acollir fins a 300 pacients de l’Hospital Clínic. Per alleugerir aquest mateix hospital, al llarg de la setmana que ve s’adequarà també el recinte de l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya, que permetrà allotjar més de 200 pacients amb Covid-19.
Assessorament de Metges sense Fronteres
Notícies relacionadesPer poder habilitar els pavellons Salut, els serveis municipals s’han posat a disposició del Consorci Sanitari de Barcelona i han comptat amb l’assessorament de Metges sense Fronteres per a la instal·lació dels pavellons. A través del Gremi d’Hotels de Barcelona s’han habilitat també una dotzena d’hotels per traslladar pacients no crítics i per al descans del personal sanitari.
Una oficina tècnica de l’Ajuntament de Barcelona coordina la logística i el material per poder medicalitzar els espais, mentre que el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya s’encarrega del personal sanitari i del criteri assistencial.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Article del conseller de Política Lingüística Un pacte per fer créixer el català, per Francesc Xavier Vila
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns