25 maig 2020

Anar al contingut

En col·laboració amb

CRISI DEL COVID-19

Nous serveis d'assessorament laboral per als ciutadans, les entitats i les empreses

Amb motiu de la situació de pandèmia provocada pel coronavirus s'engeguen dos dispositius: un telèfon per resoldre consultes de l'àmbit laboral i un nou portal de Barcelona Activa

Nous serveis d'assessorament laboral per als ciutadans, les entitats i les empreses

Com a conseqüència de la situació de crisi actual provocada per la Covid-19, l’Ajuntament de Barcelona engega dos dispositius: un telèfon d’atenció gratuïta per resoldre consultes de l’àmbit laboral a la ciutadania i un nou portal de Barcelona Activa, per facilitar ajuts econòmics i eines de recolzament a treballadors, entitats, autònoms i el sector empresarial. Barcelona Activa no farà efectiu el cobrament del lloguer a les empreses allotjades als seus vivers i incubadores mentre duri l’estat d’alarma.

Nou telèfon d’atenció per a la ciutadania

El nou servei és personalitzat i es dirigeix a qualsevol persona que tingui dubtes o consultes que es puguin resoldre des de Barcelona Activa. El telèfon 900 533 175 és gratuït i està actiu de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores. Les consultes es derivaran als serveis o recursos especialitzats que s’adaptin a cada cas.

Punts de defensa dels drets laborals

Mentre duri l’estat d’alerta, l’atenció presencial dels punts de defensa dels drets laborals queda suspesa, i el servei es concentra en l’atenció telefònica i telemàtica, que s’amplia a tota la ciutat.

S’han habilitat tres línies telefòniques: 932 346 122, 932 346 121 i 932 346 120. Es pot contactar per correu electrònic amb qualsevol de les tres seus. Consulteu les adreces electròniques i els horaris d’atenció aquí.

Web informativa amb recursos econòmics

Barcelona Activa habilita un nou portal informatiu que reuneix els recursos econòmics i de recolzament de totes les administracions, dirigits especialment a microempreses, pimes, autònoms i treballadors, que són els que han patit més la caiguda de la facturació des de la declaració de l’estat d’alarma. La web també dona servei a totes les empreses, cooperatives, entitats o associacions que ho sol·licitin.

Subvencions a projectes cooperatius, socials i solidaris

Les entitats disposen d’un servei d’assessorament telemàtic per a la presentació de projectes d’economia cooperativa, social i solidària en convocatòries obertes de subvencions. L’objectiu és resoldre consultes relacionades amb la documentació de les convocatòries dels programes Impulsem el que fas i Enfortim l’ESS 2020.

Punts d’informació

A través dels punts de defensa de drets laborals: amb tres línies d’atenció telefònica (932 346 122, 932 346 121 i 932 346 120) o per correu electrònic. Es poden consultar aquí les adreces electròniques i els horaris. A través del telèfon d’atenció gratuïta de Barcelona Activa: 900 533 175, de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores. Aquest portal informatiu, en l’apartat Treballadors i treballadores, inclou altres recursos disponibles.

Professionals autònoms, microempreses i pimes

Poden aconseguir informació a través dels punts de defensa de drets laborals: amb tres línies d’atenció telefònica (932 346 122, 932 346 121 i 932 346 120) o per correu electrònic. Aquí estan disponibles les adreces electròniques i els horaris. També a través del telèfon d’atenció gratuïta de Barcelona Activa900 533 175, de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores. El portal informatiu de Barcelona Activa té un espai específic amb recursos de totes les administracions, com bonificacions i ajornaments de les taxes municipals a les empreses, formació tecnològica al Cibernàrium i altres eines d’interès.

Entitats, associacions i cooperatives

Les entitats que optin a les convocatòries obertes de subvenció dels programes Impulsem el que fas i Enfortim l’ESS 2020 disposen d’un servei d’assessorament telemàtic específic.
A través del telèfon d’atenció gratuïta de Barcelona Activa: 900 533 175, de dilluns a divendres, de 9.00 a 18.00 hores. A més, en aquest portal hi ha altres recursos com formacions en línia per a les persones autònomes, empreses i entitats d’ESS o un reposador de material i informació rellevant per a les empreses d’ESS.