En col·laboració amb

CAMPANYA DE DINAMITZACIÓ

Un Nadal amb comerços de conte

89a3482

89a3482

2
Es llegeix en minuts
Anna Rocasalva

Del 21 de desembre al 4 de gener, l’Ajuntament de Barcelona posa en marxa la campanya “Un comerç de conte”, amb un gran ventall d’activitats familiars als diferents barris de la ciutat per animar la campanya nadalenca, descentralitzar l’activitat comercial i potenciar el comerç de proximitat. «La ciutat té barris perifèrics que constitueixen eixos comercials molt importants i amb aquesta campanya se’ls està donant un gran impuls», explica l’expresident de l’Associació Sant Andreu Nord Comerç i propietari de la sastreria Doble AA, Manel Robles.

La iniciativa ha sigut promoguda per la Direcció de Serveis de Comerç, i s’integra dins de la campanya de Nadal general de Barcelona, que parteix del lema ‘Fem Nadal’ i segueix la seva línia gràfica i creativa.

LA CAMPANYA

Mitjançant la campanya “Un comerç de conte”, tots els districtes de Barcelona podran disfrutar d’una gran varietat d’activitats per a tots els públics que ja es poden consultar en detall a la pàgina web: barcelona.cat/nadal. Per exemple, una “furgoneta cine” on es projectarà Un conte de Nadal; la màgica “Haima de les mil històries”, on els llibres prenen vida; uns jocs de carrer de gran format per conscienciar sobre la importància de cuidar el medi ambient i el valor de la música; un puzle en forma de mur gegant que representarà una gran imatge nadalenca; un grafiti en una tela de 360º entorn d’una carpa; espectacles de dansa i teatre; gimcanes i un ‘sketchbooking’ urbà; contacontes, i unes figures gegants de llum, que es passejaran pels carrers de diferents barris barcelonins. 

Totes aquestes accions volen posar de relleu la importància del comerç de proximitat, com les botigues de barri i els mercats, fomentar una compra responsable i conscienciar sobre la importància que té consumir i mantenir viu el barri on s’habita, es passeja i es compra. Així mateix, per realitzar aquestes activitats, l’ajuntament ha seleccionat diferents companyies artístiques de la ciutat, tancant el cercle i promocionant així la cultura de proximitat.

Notícies relacionades

A la campanya també s’ha treballat conjuntament amb els diversos eixos comercials de Barcelona, per garantir que les accions estiguin vinculades als comerços de la zona on es desenvolupen. En aquest sentit, els comerços també podran obsequiar els seus clients amb el ‘Petit llibre de les grans cuses’,un volum que inclou un relat i un joc, pensat perquè es puguin fer activitats en família, i així relacionar el comerç amb la cultura. «Nosaltres ja l’estem repartint entre els nostres clients i està funcionant molt bé», comenta Robles. 

En definitiva, amb totes aquestes iniciatives l’ajuntament espera dinamitzar un comerç que constitueix una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, ja que els comerciants autònoms representen el 14,4% de l’ocupació de la ciutat.

Temes:

Nadal