Barcelona aposta per un transport públic més veloç i freqüent
La millora del sistema públic de transport requereix millorar la xarxa d'autobusos existents per augmentar els seus usuaris
bus
L'Ajuntament de Barcelona posa en marxa una mesura per millorar globalment la xarxa pública de transport, que ha d'ampliar i millorar la infraestructura dels carrils bus i augmentar la regularitat i la freqüència de pas dels vehicles.
“Si volem augmentar els viatgers en el transport públic, el canvi s'ha de produir en el transport de superfície perquè és on tenim més marge de millores”, ha assegurat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal. Amb un nou mètode d'anàlisi aplicat a les 16 línies de la nova xarxa de bus ja implantades, s'ha establert que hi ha 10 línies (H6, H8, H10, H12, H14, D20, V3, V7, V15 i V27) en què l'aplicació de mesures de millora és prioritària.
Es portaran a terme diverses intervencions i comportaran, entre altres mesures, l'augment de carrils bus, la instal·lació de noves parades, nous semàfors i noves regulacions semafòriques, millores en la senyalització, ampliació de voreres per facilitar maniobres i pas d'autobusos i augment dels punts on la Guàrdia Urbana fa controls d'indisciplina. En total, hi ha 140 propostes de millora. Les intervencions suposaran una inversió de 261.000 € i permetran augmentar la regularitat de pas d'un 78 a un 85%.
L'optimització del transport públic de la ciutat és una prioritat i, per això, el Govern municipal ha elaborat una mesura amb què, a partir d'una nova metodologia d'estudi, es fa una anàlisi del transport públic en superfície per avaluar i identificar els punts de millora i la posada en marxa de noves mesures o propostes que millorin la freqüència i el temps de recorregut.
ALTRES MILLORES
Notícies relacionadesActualment a la ciutat hi ha 163 quilòmetres de carril bus, i la previsió per al 2018 és incrementar-los fins a un total de 182 quilòmetres. Quan s'acabi de desplegar la nova xarxa de bus hi haurà un total de 97 línies (28 línies de la nova xarxa de bus, 43 línies convencionals i 26 línies de bus de barri).
L'aposta per millorar el transport públic en superfície se suma al conjunt d'actuacions que ja s'estan portant a terme o que es faran per optimitzar el servei d'autobusos de la ciutat.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Amb 150 anys Historiadors i entitats alerten d’una pèrdua «irreparable» per la demolició d’estacions de tren centenàries
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
