Amenaça per al clima
Vídeo | Les desastroses conseqüències dels incendis a Sibèria
Greenpeace difon imatges en les quals explica el terrible impacte climàtic
Gairebé quatre milions d’hectàrees estan cremant a SibèriaSibèria, una superfície equivalent a Suïssa. Greenpeace ha editat un vídeo en el qual explica les conseqüències i el que sabem fins ara d’aquest desastre ecològic i climàtic que ha portat el president de Rússia, Vladímir Putin, a ordenar aquest dijous al Ministeri de Defensa a afegir-se a les tasques d’extinció dels nombrosos focs que fuetegen diverses regions.
En el vídeo, l’organització ecologista detalla que els incendis han provocat que les grans ciutats encara estan cobertes de boirina tòxica. Aquests focs emeten 166,5 milions de tones de CO2(o el que és el mateix, gairebé tant com 36 milions d’automòbils en un any).
Les causes de l’origen, com el 90% dels incendis forestals a Rússia, comencen com a resultatd’activitats humanes, segons les estadístiques oficials i la mateixa investigació de Greenpeace.
Les onades de calor
Segons les imatges per satèl·lits, la majoria dels incendis forestals actuals de Sibèria i l’Orient Llunyà van començar a prop de llocs de tala, al llarg de carreteres i rius on la gent encén fogueres. Les onades de calor intensificades pel canvi climàtic agreugen els incendis a l’afavorir que es propaguin.
Aquests incendis són una amenaça no només per a la població russa sinó per a la humanitat en general. Aquestes emissions són una gran contribució al canvi climàtic. Els incendis forestals, recorda Greenpeace, contribueixen significativament al canvi climàtic a l’emetre CO2, carboni negre i destruir els boscos que segresten carboni i mitiguen el canvi climàtic.
Per tot això, l’oenagé reclama ques’enviïn reforços addicionals per lluitar contra nous focus i ajudar a la població del fum tòxic, així com un augment del pressupost destinat a la protecció davant els incendis, entre altres mesures.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
