Sostenibilitat
La Generalitat prohibirà les ampolles de plàstic d'un sol ús a les seves dependències
Els contractes de les màquines dispensadores de begudes o venda automàtica hauran d'incloure alternatives als productes plàstics d'un sol ús
plastico
La Generalitat prohibirà els envasos d’un sol ús a les dependències, actes públics i de difusió del seu executiu. Així ho va anunciar aquest dimarts, Dia Mundial del Medi Ambient, el president de la Generalitat, Quim Torra, en l’entrega del premi Medi Ambient a diferents entitats.
Torra va confirmar aquesta proposta llançada inicialment pel conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, durant el mateix acte i en la línia dels objectius plantejats per la directiva europea de plàstics i de l’ONU.
Notícies relacionadesLa proposta de prohibició, que serà presentada pròximament al Consell Executiu de la Generalitat, podria incloure ampolles de begudes, coberts, plats, vasos i bastonets per remoure begudes, va avançar Calvet. Com a alternativa, a la Generalitat s’hauran d’utilitzar prioritàriament productes reutilitzables o fabricats amb materials compostables, vidre, paper o fusta.
Per assolir aquest objectiu, els òrgans de contractació especificaran la prohibició a l’executar-se contractes en els detalls de contractació de serveis de màquines de venda automàtica, càterings i restauració, i definiran, sempre que sigui possible, sistemes de distribució alternatius com l’ús de gerres, sortidors o sistemes de dipòsit, devolució i retorn.
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Sentència a Barcelona L’assetjador de la pintora i escriptora Paula Bonet pateix una «anomalia psíquica» i és absolt en un segon judici
- Normativa Ja és oficial: la UE prohibirà als bars i restaurants donar sobres de plàstic amb sucre o salsa a partir de l’agost
- Amb selfie inclòs Salvador Illa coincideix amb Bad Bunny a la Sagrada Família: «Gràcies per triar Barcelona»
- Oportunitat per als proveïdors locals El consumidor torna a la proximitat: Més del 60% dels espanyols intenten menjar a casa millor que fa cinc anys
