Premis ‘Antena TrenLab’
El binomi Mataró-Renfe impulsa la innovació sobre mobilitat a la capital del Maresme
El TecnoCampus, epicentre universitari local, presenta nova edició d’uns guardons en què participa l’operadora de transport
Una partida de 384 milions del pacte Estat-Generalitat anirà destinada a pacificar la N-II al Maresme
La Policia de Mataró ‘desocupa’ un local que presentava «greus deficiències»
Mataró, a través del TecnoCampus com a epicentre universitari de la capital del Maresme, s’ha marcat com a directriu de ciutat innovar en matèria de mobilitat, objectiu per al qual cobra rellevància el vincle de la ciutat catalana amb Renfe.
Mostra d’això ha sigut la trobada entre el president de Renfe, Raül Blanco, i de l’alcalde de Mataró, David Bote (PSC), aquest dilluns 17 de juliol per presentar la segona edició dels premis ‘Antena TrenLab Mataró’, els quals s’han posat de manifest a les instal·lacions amb el mateix nom del TecnoCampus, el propòsit del qual és «impulsar solucions innovadores en l’àmbit de la mobilitat», segons relata el centre universitari en un comunicat.
‘Antena TrenLab Mataró’ és el primer node territorial de la xarxa que impulsa Renfe com a espai d’innovació oberta i emprenedoria en mobilitat sostenible que s’ubica al TecnoCampus.
A més de llançar la segona convocatòria dels premis, durant l’esdeveniment s’ha presentat la nova web del projecte, que permet seguir l’agenda d’activitats i novetats de l’ecosistema de mobilitat sostenible, així com les característiques de la segona edició dels premis i testimonis de les empreses de la primera.
Prèviament, durant una visita a l’estació de Renfe de Mataró, Blanco i Bote han pogut conèixer de la mà dels seus impulsors les propostes desenvolupades en els últims sis mesos pels guanyadors de la primera edició dels premis, les marques Cactus, Wipass, Drukatt i Hypervisoul.
Les categories dels premis
Amb una dotació de 150.000 €, els premis s’articulen entorn de quatre categories:
‘Railway Station Experience’, enfocat en la recerca de solucions que afavoreixin l’accessibilitat universal a les persones (40.000 €).
‘Railway Station Experience’,accessibilitat universal
‘Costumer happiness’, orientat a desenvolupar solucions que facin possible l’adequació i adaptabilitat del transport ferroviari als diferents usos i necessitats de mobilitat (40.000 €)
‘Costumer happiness’,
‘Safety Rail’, que pretén millorar les condicions de seguretat, especialment des de la perspectiva de gènere (40.000 €).
‘Safety Rail’,
‘Keep it open!’ que pretén buscar noves empreses que puguin inspirar amb solucions disruptives que encara no estiguin implementades àmpliament al sector ferroviari (30.000 €).
‘Keep it open!’
A més de la dotació econòmica, està previst que les quatre empreses guanyadores gaudeixin d’un procés d’acceleració de la solució de sis mesos que inclou la possibilitat de testejar la solució en l’entorn de Mataró i el Maresme, tal com han fet les empreses en la primera edició.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- PRIMER ANIVERSARI Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- lliga f Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- INCIDÈNCIA Embús d’escombraries per un canvi en la recollida pneumàtica
- Tributs Els catalans ja poden consultar el que pagaran pel CO2 dels cotxes
- TROBALLES PER AL PALADAR Els refugis gastronòmics de la Barcelona més turística
- BÀSQUET L’Olympiacos arrasa per forçar el cinquè partit al Palau
- HANDBOL El Barça torna a guanyar el PSG i segella la sisena Final Four seguida
- Futbol "Em quedo amb la part bona viscuda"
- ‘El Malecón’ A les ordres de Kroos
- LA INTRAHISTÒRIA DE LA CONTINUÏTAT DE XAVI El dia que Echevarría va emergir com a president del Barça