Lluita contra les ocupacions
La policia local de Mataró ‘desocupa’ un pis que presentava «greus deficiències»
La policia local de Mataró va desallotjar divendres, dia 14, un local ocupat al barri mataroní de Rocafonda i l’ha protegit per evitar nous intents d’ocupació.
Segons va comunicar el cos policial, l’immoble presentava «deficiències greus» i es va ‘desocupar’ «en aplicació del protocol municipal que permet actuar en cas de risc».
Del local, que es troba al carrer Pablo Picasso, 64, els ocupants van marxar voluntàriament quan se’ls va notificar el decret de desallotjament, per la qual cosa no va ser necessari sol·licitar ordre judicial per emprendre la ‘desocupació’.
Desallotjat un local ocupat a #Rocafonda
— Policia Local de Mataró (@PoliciaMataro) July 14, 2023
️L’immoble presentava deficiències greus i l’ha desocupat @matarocat en aplicació del protocol municipal que permet desallotjar per risc
Protegit per evitar nous intents d’ocupació #SeguretatMataró pic.twitter.com/S7RvDC2Us9
Per la seva banda, l’alcalde David Bote (PSC), un dels més bel·ligerants de la regió metropolitana amb el fenomen de les ocupacions, va expressar la seva satisfacció per la ‘desocupació’ portada a terme pel cos policial del municipi: «Continuem mantenint una política de tolerància zero amb les ocupacions».
La seguretat ciutadana és garantia de drets i llibertats. Per això continuem mantenint una política de tolerància zero amb les ocupacions. https://t.co/79QQgagOBA
— David Bote Pau (@DBotePaz) July 15, 2023
Mataró, juntament amb Badalona, i Sabadell són casos paradigmàtics perquè, malgrat la caiguda dels registres estatals, les dades del 2022 les situaven com les grans ciutats a més distància de la mitjana catalana d’ocupacions.
Notícies relacionadesSegons dades dels Mossos d’Esquadra, el cas més extrem és Badalona, amb 1.169,1 casos per cada 100.000 habitants, més del doble que els 448,1 de Catalunya. En el cas de Mataró, hi ha més de 760 pisos ocupats per cada 100.000 habitants, un 69% més que la mitjana catalana.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
- El Govern defensa l’IRTA-CReSA La Generalitat reitera que no hi ha «cap indici» que el brot de pesta porcina sortís d’un laboratori
