DESPRÉS DE LA FINALITZACIÓ DE CONTRACTES

Mataró municipalitza la zona blava i el servei de grua

L'Ajuntament assumeix la gestió directa del control d'aquests serveis a través de l'empresa municipal PUMSA

El consistori ha subrogat els contractes de tota la plantilla de l'antiga concessionària, que reclama igualtat laboral

matar

matar

2
Es llegeix en minuts
ACN

L’Ajuntament de Mataró ha assumit aquest 2019 la gestió directa del control de la zona blava i la grua municipal a través de l’empresa municipal PUMSA. El consistori ha aprofitat que el 31 de desembre finalitzaven els contractes que tenia externalitzats per municipalitzar els serveis. 

A més, l’Ajuntament també ha subrogat els contractes de tota la plantilla de l’antiga concessionària i ha incorporat com a propis els 24 treballadors d’Estacionamientos y Servicios (Eysa). L’alcalde de Mataró, David Bote (PSC), ha donat la benvinguda aquest divendres als ja nous treballadors municipals i ha assegurat que amb la municipalització el mateix servei i les polítiques de mobilitat a la ciutat seran més eficients.

Amb la incorporació de la zona blava i la grua, l’empresa municipal continua fent passes en la seva transformació, iniciada ja l’any passat. La societat s’havia dedicat històricament a l’urbanisme i la vivenda, però ara l’Ajuntament ha volgut impulsar un canvi de rumb atès el nou context socioeconòmic i es vol que PUMSA sigui una empresa de serveis municipals.

Dipòsit de vehicles i aparcaments subterranis

A més dels dos serveis municipalitzats aquest 2019, PUMSA ja gestionava directament el dipòsit de vehicles i els aparcaments públics subterranis. A més, el 2017 ja es va municipalitzar l’aparcament de la plaça de les Tereses, una vegada es va extingir la seva concessió, després de 40 anys.

L’alcalde de la ciutat, David Bote, ha assegurat que amb la municipalització de serveis les polítiques de mobilitat guanyen una nova “eina per a la transformació de la ciutat”. El fet de gestionar directament aquests serveis, detalla l’alcalde, permetrà al consistori “ser mes àgils, aplicar polítiques de mobilitat de manera més eficient i en definitiva millorar el servei al ciutadà”.

A més, una vegada els treballadors de l’empresa concessionària han passat ja a formar part de la plantilla municipal, es posa en marxa el camí per a la millora de les seves condicions laborals perquè, a poc a poc, s’igualin a les de la resta de treballadors de l’Ajuntament. 

Mateix salari, horari i calendari laboral

Els representants dels treballadors asseguren que la primera petició que fan és que tota la plantilla de la zona blava i la grua tingui, entre ells, el mateix salari, horari i calendari laboral, ja que tots ells tenen la mateixa categoria laboral. Segons han denunciat, fins ara l’empresa concessionària establia diferents “drets i privilegis” a cada treballador.

Notícies relacionades

“Esperem millorar molt en aquest sentit amb el pas a PUMSA i que no hi hagi cap discriminació per a cap treballador. Tots tenim la mateixa categoria i hem de tenir les mateixes condicions. Això és el primer que s’ha de solucionar”, ha assegurat la delegada sindical de la zona blava, Maite Cortés.

Més notícies de Mataró

Temes:

Alcaldes