Límit a 15km/h

Madrid reduirà la velocitat en carrers de plataforma única i tindrà bus a demanda diürn

  • Mobilitat Sostenible ha afirmat que rebaixarà el límit de 20 km/h a 15 km/h als carrers sense separadors entre la calçada i la vorera

  • S’ha contemplat que els menors de 15 anys puguin desplaçar-se en un vehicle de mobilitat personal si van acompanyats

Centro Madrid

Centro Madrid / DAVID CASTRO (Delegaciones)

3
Es llegeix en minuts
Europa Press

La nova ordenança de Mobilitat Sostenible a la ciutat de Madrid inclourà la limitació de velocitat de vehicles a motor a 15 km/h en carrers de plataforma única sense element separador entre calçada i vorera, així com que hi hagi un autobús a demanda diürn en zones i línies «amb baixa densitat de població o allunyades d’edificacions».

També es contemplarà que els menors de 15 anys puguin desplaçar-se en vehicle de mobilitat personal (VMP) sempre que ho facin acompanyats. Són tres de les 68 esmenes aprovades ahir a la Comissió Extraordinària de Medi Ambient i Mobilitat necessària per aprovar l’ordenança per la qual es modifica l’ordenança de Mobilitat Sostenible del 5 d’octubre del 2018. Es van votar en comissió 207 esmenes. De les aprovades, 28 del PSOE, 24 del PP (transaccionades amb el Grup Mixt), 14 de Més Madrid i 2 de Vox.

El límit de velocitat descendeix

El nombre d’esmenes aprovades encara no està tancat, perquè continuen les negociacions fins al dia de la sessió plenària. D’aquesta manera, s’inclourà al text que els vehicles a motor hauran de limitar la velocitat a 20 km/h en vies urbanes que disposin de plataforma única de calçada i vorera quan hi hagi elements separadors entre tots dos espais (pilones) i a 15 km/h quan no n’hi hagi.

També, s’inclou rebaixar a 20 km/h la velocitat dels vehicles en entorns escolars i es redueix de 23 a 22 hores l’accés de motocicletes a la zona de baixes emissions districte Centro.

També es prohibeix l’estacionament del ‘motosharing’ a les voreres quan hi ha una reserva específica per a aquests vehicles a menys de 100 metres, i hi haurà punts de càrrega i descàrrega de mercaderies a tots els aparcaments de titularitat municipal per facilitar la distribució urbana de mercaderies d’última milla.

Així, hi haurà un Consell de Mobilitat Sostenible tres mesos després de l’entrada en vigor de l’ordenança per al seguiment, control i avaluació de la normativa i l’aplicació de les mesures.

La bicicleta

Per la seva banda, els aparcaments per a bicicletes se situaran el més a prop possible a les entrades principals i a la via ciclista que hi pugui haver, així com si hi ha una estació de transport públic pròxima. S’eleva de metre a metre i mig la distància que ha de guardar un ciclista d’un vianant i les façanes.

Les bicicletes podran circular en els dos sentits de la marxa en ciclocarrers, carrers residencials i de plataforma única limitats a 20 km/h. La bicicleta tindrà prioritat de passada.

Així, les bicicletes podran circular per parcs i jardins públics urbans en camins de més de tres metres d’ample i els menors de 15 anys podran anar en VMP (abans estava prohibit) sempre que vagin acompanyats –en un altre patinet– i sota responsabilitat dels seus pares o tutors. Es rebaixa de 20 km/h a 15 km/h la velocitat de les bicicletes en senders pedalables, on tindrà prioritat el vianant. A més, quedarà prohibida la circulació de bicicletes multitàndem o de pedaleig múltiple per a festes i esdeveniments («bicibirres»), tret d’autorització expressa.

Així mateix, Madrid reduirà a 15 km/h la velocitat en carrers de plataforma única i hi haurà bus a demanda diürn en algunes zones

Notícies relacionades

Aparcaments

L’ampliació del SER en altres barris es portarà a terme sempre que compti amb acord previ favorable de la Junta de Districte després d’haver consultat els veïns i associacions veïnals afectades. S’incrementa del 75% al 80% el mínim de places verdes (per a residents) d’estacionament regulat a cada barri (PSOE).

Temes:

Madrid