per evitar aglomeracions

Metro de Madrid ampliarà el control d'aforament automàtic a totes les estacions de la xarxa

El registre es fa a través de les validacions dels torns d'entrada i opera en els tres trams d'hora punta del dia

zentauroepp53269202 roca200430094504

zentauroepp53269202 roca200430094504 / JOSE LUIS ROCA

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

La Comunitat de Madrid ampliarà a totes les estacions de Metro de Madrid el dispositiu de control automàtic d’aforament, que des d’aquest dilluns estarà actiu a 148 estacions de la xarxa i en les pròximes setmanes s’implantarà a totes les estacions del suburbà madrileny, excepte TFM i ML1.

Segons ha explicat el Govern regional, aquest dispositiu està dissenyat per controlar i limitar l’accés a la xarxa quan se supera l’aforament previst. El registre es fa a través de les validacions dels torns d’entrada i opera en els tres trams d’hora punta del dia.

En cas que se superi l’aforament màxim permès a cada estació, el sistema fa microtalls en l’accés dels viatgers a l’interior de les estacions.

Aquest sistema és una de les actuacions implantades pel suburbà madrileny per «reforçar les mesures de seguretat» de treballadors i usuaris després que el mes de juny passat el sistema comencés a utilitzar-se en proves a 15 estacions i progressivament s’hagi anat ampliant per tota la xarxa.

Igualment, fa una setmana que Metro de Madrid ha reforçat el dispositiu de supervisió d’afluència de viatgers i de control d’accessos desplegat a 12 estacions del suburbà. D’aquesta manera, prop de 90 persones, entre personal de Metro i vigilants, s’han afegit al dispositiu que s’ocupa de distribuir els usuaris a les andanes i actua en cas d’incidències.

Informació a l’‘app’ de Metro

Juntament amb aquestes mesures, el suburbà també ha posat en marxa una nova funcionalitat de l’‘app’ Metro que indica l’estat i nivell d’ocupació respecte a l’aforament màxim permès de les estacions. A més, la informació va acompanyada d’un text que recull el percentatge concret d’ocupació en els últims cinc minuts.

També informa de si hi ha cap tipus de demora en l’accés l’estació en el moment de la consulta i l’usuari pot consultar un gràfic amb les dades de l’aforament de l’estació en els últims 45 minuts.

A l’‘app’ de Metro també està disponible la informació de per on transita exactament cada tren i l’estació que tenen més pròxima. D’aquesta manera, els viatgers poden planificar millor els trajectes i reduir el temps que passen dins de les instal·lacions del suburbà madrileny.

Nous maquinistes

D’altra banda, dissabte es van incorporar 15 nous maquinistes a la plantilla de Metro després de finalitzar el seu període de formació. Aquest personal s’afegeix als 30 maquinistes que van començar a treballar a finals de mes de juliol. En total, 45 maquinistes amb qui la Comunitat de Madrid «reforça i millora encara més el servei que ja ofereix als seus usuaris».

Metro de Madrid ha assegurat que «continua treballant per millorar el servei que dona i, per això, un dels objectius prioritaris és reforçar la plantilla de maquinistes».

Notícies relacionades

Per aquesta raó, la Comunitat de Madrid manté el seu «compromís» de fer una nova contractació de més de 300 maquinistes que permetrà superar el «màxim històric» d’aquests professionals en plantilla.