reactiva totes les línies de l'EMT

Madrid llança un pla especial de mobilitat per a l'EvAU

Per garantir l'accés dels alumnes a les sis universitats públiques amb el reforç de l'oferta i de personal de vigilància i estacions

Es gestionaran les cues a les dàrsenes dels intercanviadors per evitar aglomeracions i ordenar l'espera dels usuaris

zentauroepp53112133 madrid  13 04 2020 sociedad  coronavirus     reparto de masc200413122846

zentauroepp53112133 madrid 13 04 2020 sociedad coronavirus reparto de masc200413122846 / DAVID CASTRO

5
Es llegeix en minuts

La Conselleria de Transports, Mobilitat i Infraestructures de la Comunitat de Madrid, a través del Consorci Regional de Transports, ha preparat un pla especial de mobilitat amb motiu de l’Avaluació d’Accés a la Universitat (EvAU), que arrenca aquest dilluns, per garantir l’accés dels alumnes a les sis universitats públiques amb el reforç de l’oferta i de personal de vigilància i estacions.

Per a aquest any, marcat per la pandèmia del coronavirus, es vetllarà pel compliment de les normes higienicosanitàries a l’hora d’anar als centres en què es farà la prova, ja que està previst que més 41.000 alumnes s’examinin de l’EvAU als centres universitaris.

El pla s’ha dissenyat en col·laboració amb els responsables dels diferents mitjans de la xarxa de transport públic de la regió i amb la informació facilitada per la Conselleria d’Universitats i les universitats públiques implicades (Complutense, Autònoma, Politècnica, Alcalá de Henares, Carles III i Rei Joan Carles).

«L’objectiu d’aquest pla és garantir la mobilitat dels estudiants que faran les proves d’accés a la universitat i fer-ho amb les màximes garanties de seguretat, amb una oferta de transport públic que minimitzi possibles aglomeracions. Volem que el transport públic continuï sent una alternativa eficaç i segura al vehicle privat i que els joves el puguin utilitzar amb confiança», ha remarcat el conseller de Transportes, Mobilitat i Infraestructures, Ángel Garrido.

En aquesta línia, s’establirà una operativa de coordinació amb els intercanviadors de transport, amb la finalitat de controlar l’afluència de viatgers i facilitar el seu trànsit.

Per a això, es posarà en marxa un protocol que inclou mesures per reforçar la seguretat i vigilància, prestant especial atenció que es guardi la distància de seguretat, obligatorietat de mascareta i mesures d’higiene.

A més, es reforçaran les mesures que s’estan duent a terme per a la gestió de cues a les dàrsenes dels intercanviadors amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i ordenar l’espera dels usuaris. També es reforçarà la informació als usuaris, dirigint-los a les dàrsenes adequades segons les destinacions.

Està previst que els intercanviadors més afectats siguin el de Plaza Castilla, per la seva connexió amb la Universitat Autònoma, i el de Moncloa, per la seva proximitat al campus de Ciutat Universitària. En menor mesura, els intercanviadors d’Avenida de América, Príncipe Pío y Plaza Elíptica.

Reforç de tota la xarxa i inspeccions de carrer

Un dels eixos principals d’aquest pla és el reforç de l’oferta en tots els mitjans de transport integrats al Consorci Regional de Transports (metro, metros lleugers, autobusos de l’EMT, interurbans i Rodalies de Renfe), fonamentalment en els horaris de començament i acabament dels exàmens.

Així, segons han explicat des de la Conselleria i ha avançat el diari ‘La Razón’, hi haurà un dispositiu especial als intercanviadors de transport per controlar l’afluència de viatgers, garantir les distàncies de seguretat i facilitar els moviments.

També es desplegarà un dispositiu especial d’inspectors al carrer a les capçaleres de les línies d’autobusos més importants amb destinació als campus universitaris.

Al seu torn, s’emprendrà un seguiment en «temps real» des del centre de control del Consorci Regional de Transports per gestionar tots els recursos que formen part del pla.

Transports ha recordat que als campus universitaris que acolliran l’EvAU 2020 donen servei tres línies de metro, una línia de metro lleuger, 15 línies d’autobusos d’EMT, tres línies de trens de Rodalies i 47 línies d’autobusos interurbans.

Concretament, Metro atén els campus universitaris de la Universitat Complutense amb les línies 6 i 7, de la Politècnica amb la línia 6 i els de la Rei Joan Carles i Carles III amb la línia 12. Mentre el campus de Somosaguas de la Complutense està atès per la línia ML2 de metro lleuger.

Així, el Pla estableix que la línia 6 de Metro de Madrid, que dona accés al campus de Ciutat Universitària de la Universitat Complutense i al de la Universitat Politècnica, tindrà un reforç de fins al 67% entre les 6 i les 9.30 hores, i de fins al 44% entre les 17 i les 18 hores.

Igualment, hi haurà un reforç en la línia 7 de Metro de Madrid, que dona accés a la Facultat de Comerç i Turisme de la Complutense. També es reforçarà el servei en la línia 12 (MetroSur) que dona accés als campus de la Universitat Rei Joan Carles i de la Universitat Carles III.

Més vigilants i personal d’estacions

A més, hi haurà reforç de personal d’estacions i vigilants de seguretat en les de més afluència de viatgers en l’hora punta del matí. En conseqüència, es prestarà especial atenció a la distribució de viatgers a les andanes.

En concret, hi haurà reforços a set estacions de la línia 6 (Vicente Alexandre, Metropolitano, Cuatro Caminos, Guzmán el Bueno, Príncepe Pío, Argüelles i Moncloa), a l’estació d’Islas Filipinas de l’L7 i a 10 estacions de la línia 12 (Hospital de Fuenlabrada, Universidad Rey Juan Carlos, Getafe Central, Juan de la Cierva, Leganés Central, El Casar, Getafe Central, Fuenlabrada Central, Móstoles Central y Alcorcón Central).

A més, des dels centres de telecomandament i el Punt de Control Central de Metro i des del Consorci es farà també un seguiment per càmeres dels fluxos de viatgers i estat d’andanes.

Reactivació de les línies universitàries

En el cas de l’EMT de la ciutat de Madrid, es reactivaran les tres línies específiques (F, G i U) que donen habitualment servei durant el curs als campus de Ciutat Universitària per reforçar l’oferta d’accés a aquests campus.

Aquestes tres línies se sumen a les línies 46, 82, 83, 132, 133, 160, 161 i 162 que donen accés al campus de Ciutat Universitària i a les línies A i H, que tenen aturada al campus de Somosaguas.

En total, aquestes 13 línies disposaran d’una oferta de 165 autobusos, que es podrà incrementar si fos necessari, han apuntat des de la Conselleria de Transports.

Així mateix, l’EMT disposarà d’inspectors al carrer que comunicaran amb el seu post de comandament per informar i resoldre qualsevol incidència que es pugui produir, fins i tot incorporar més autobusos a alguna línia.

Interurbans

Totes les línies de transport interurbà que atenen els campus universitaris i els seus voltants tindran previstos serveis de reforç, fonamentalment en les hores d’inici i acabament dels exàmens.

En concret, donen accés als campus 37 línies interurbanes i 10 línies urbanes dels municipis on estan situats.

En les 10 línies que atenen les seus de l’EvAU de forma directa s’incrementarà el servei igualant l’oferta a la dels dies lectius amb activitat universitària i adaptant els horaris a la programació d’entrada i sortida dels alumnes per a la realització dels exàmens.

A més, en tres d’aquestes línies (227, 714 i L2 Alcalá), es posaran serveis especials tipus llançadora, directes a la universitat, que coincidiran amb els horaris d’entrada i sortida dels exàmens.

Estan previstos serveis de reforç, amb trens especials en la línia C-4 des de l’estació de Villaverde Alto per atendre l’entrada d’estudiants i des de l’estació de Tres Cantos per atendre la sortida. Les freqüències en aquesta línia seran d’entre 6 i 12 minuts en hora punta.

Notícies relacionades

En la resta de línies que atenen els campus universitaris en els quals se celebren els exàmens, (C2, C5 i C8) les freqüències seran des de 5 minuts en hora punta.