Newsletter

Campanya electoral, missió complerta

1
Es llegeix en minuts
Les imatges de les eleccions a Catalunya

Les imatges de les eleccions a Catalunya

Les campanyes electorals són molt importants, però, d’entrada, poc interessants. Un repte per als que busquem entendre-hi més. Diuen els experts que ara els electors decideixen el vot poc abans del dia de les eleccions i en un context de més emotivitat. Per això és més important que mai la narració que pugui fer el periodisme amb responsabilitat editorial per explicar qui són els candidats, què diuen i què proposen i no deixar-ho tot en mans del monòleg que els mateixos partits organitzen a les seves xarxes socials. Les campanya tenen sentit en la mesura que confronten les diferents alternatives.

L’equip de política catalana d’EL PERIÓDICO (capitanejat per Jose Rico i Júlia Regué i format per Sara González, Quim Bertomeu, Carlota Camps i Gisela Boada, als quals s’hi ha afegit Gabriel Ubieto durant la campanya) s’ha bolcat aquests 15 dies per explicar les posicions dels partits en els que assenyalem com a temes clau de la campanya: sequera, educació, habitatge i polítiques socials, infraestructures, fiscalitat i finançament i llengua i cultura (en cada cas amb l’ajuda dels experts de la redacció). També hem presentat els principals candidats en tres contextos diferents: cuinant a la Boqueria per veure el seu caràcter; responent a un qüestionari periodístic per analitzar la seva solvència i en una trobada amb els lectors per conèixer el seu grau d’empatia. A més, els hem seguit en el seu periple per Catalunya i hem publicat dues enquestes del GESOP abans de fer un seguiment dels sondejos prohibits publicats a Austràlia. Tot aquest material el tenen ara en un multimèdia que poden consultar a la nostra edició digital al llarg de la jornada de reflexió o diumenge abans de votar. Ja vam dir que som neutrals, però no indiferents, així que els convidem a votar per poder després ser encara més exigents amb els electes. I dilluns, els resultats.