Tendència d’oci

L’experiment de l’NBA amb els superherois de Marvel

En el seu afany per atraure el públic jove, la lliga de bàsquet s’ha aliat amb Marvel per portar a terme una transmissió temàtica, el 3 de maig, del partit entre els Warriors i els Pelicans. 

L’experiment de l’NBA amb els superherois de Marvel
2
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

La pèrdua d’audiència, i en particular el repte de com reenganxar l’espectador jove, s’ha convertit en una preocupació constant entre els executius de l’esport nord-americà en els últims anys. L’atomització de l’oci en té la culpa, és clar. Tot i així, un bon partit de l’NFL o de l’NBA continua atraient xifres d’audiència molt respectables. Però el degoteig de pèrdua existeix i per frenar-lo apareixen de tant en tant iniciatives experimentals. 

Una idea particularment destacada es portarà a terme el pròxim dilluns. L’NBA i la cadena ESPN, propietat de Disney, s’han aliat amb els superherois de Marvel per produir una transmissió temàtica del partit entre els Golden State Warriors de Stephen Curry i els New Orleans Pelicans de Zion Williamson.

L’ESPN oferirà per un dels seus canals el partit de forma convencional, però des d’ESPN2 i ESPN+, el servei de streaming del conglomerat, es veurà la transmissió diferent, des d’un estudi costumitzat, en la qual es recorrerà a personatges virtuals en 3D, paquets d’animació i gràfics per a l’ocasió per desenvolupar una trama paral·lela al partit de la fase regular. Més o menys va com segueix: els superherois dels Venjadors miraran el partit amb l’esperança de trobar nous herois que els ajudin a derrotar un exèrcit d’extraterrestres disposats a envair la Terra.

Altres assajos

Els Capità Amèrica, Pantera Negra, Iron Man i d’altres es fixaran en tres jugadors per equip. Aquests obtindran una puntuació final en funció dels punts, els rebots, les assistències, les pèrdues i diversos elements estadístics més típics d’un enfrontament. Evidentment, el jugador que obtingui la nota més alta serà declarat heroi i tot això.

Notícies relacionades

És el que es diu, en anglès, com a ‘gamifying’, crear un joc dins d’un partit, amb l’objectiu de captar un públic familiar a la transmissió. L’experiment de l’ESPN ve marcat pel descens dels ràtings: al voltant d’1,2 milions de persones veuen de mitjana un partit de l’NBA, cosa que equival al 15% menys respecte a la temporada passada. A la cadena ABC, que ofereix als EUA un partit en obert a la setmana, el descens és menor, de només el 2%.

Als EUA s’han portat a terme altres assajos amb propòsits similars. L’NFL va facilitar que la cadena juvenil Nickelodeon retransmetés amb veus infantils i efectes de realitat augmentada un enfrontament entre els New Orleans Saints i els Chicago Bears. ¿El resultat? Nickelodeon va obtenir la millor xifra d’audiència dels últims dos anys.