Benestar Social rebrà entre 5 i 6 milions d'euros de la Grossa

Del primer premi només s'han venut 30 de les 60 sèries posades a la venda

1
Es llegeix en minuts

La Conselleria de Benestar Social rebrà entre 5 i 6 milions d'euros procedents del sorteig de la Grossa de Cap d'Any, organitzat per primera vegada per la Generalitat. Això suposa més del 20% del total venut, tenint en compte que s'han quedat sense vendre entre el 15 i el 16% dels bitllets. De fet, del primer premi, el 3.473, només s'han venut 30 de les 60 sèries posades a la venda, i reportarà a Benestar uns tres milions d'euros. Tots els beneficis es dedicaran en programes per la infància en risc, com ja s'havia anunciat.

Destinat a nens en risc de pobresa

Segons ha explicat la consellera Neus Munté a l'acabar el sorteig en el Teatre Nacional de Catalunya, els 5 o 6 milions es dedicaran, per exemple, a centres oberts gestionats per entitats que treballen amb nens en risc de pobresa, exclusió social o problemes familiars greus. Per això, s'ha mostrat molt satisfeta de la bona acollida que ha tingut el nou sorteig.

Notícies relacionades

Del total de números posats a la venda, per valor total d'uns 30 milions d'euros, s'han venut més de 25 milions, més d'un 85% del total, xifra per sobre de les loteries organitzades per l'Estat espanyol, que ronda el 70% en el cas de la grossa de la Loteria de Nadal.

Per la seva part, el conseller d'Empresa, Felip Puig, no ha descartat que l'èxit de vendes d'aquest sorteig faci que es pugui repetir en altres dates assenyalades, com Sant Joan.

Temes:

La Grossa