Tensió a Àsia
L’Índia bombardeja 9 suposades "bases terroristes" al Pakistan
Nova Delhi va anunciar ahir que "tallaria l’aigua" dels rius que neixen al seu territori i flueixen cap al seu veí
Al menos 26 muertos y 13 heridos en ataque insurgente contra civiles en la Cachemira india /
L’Exèrcit de l’Índia va bombardejar ahir a la nit nou suposades bases terroristes ubicades al Pakistan i al Caixmir administrat pel Pakistan, on va denunciar que havien sigut planificats atacs terroristes contra el país. "Fa poc, les Forces Armades de l’Índia han llançat l’operació Sindoor, atacant infraestructures terroristes al Pakistan i al territori de Jammu i el Caixmir ocupat pel Pakistan, des d’on s’han planejat i dirigit atacs terroristes contra l’Índia", va informar en un comunicat el Ministeri de Defensa de l’Índia.
Las relacions entre l’Índia i el Pakistan es van deteriorar encara més després d’un atemptat mortal contra turistes al Caixmir el mes passat. L’Índia va responsabilitzar el Pakistan de donar suport al terrorisme transfronterer, una acusació que Islamabad va rebutjar categòricament. Com a represàlia per aquest atac, l’Índia va anunciar ahir una mesura dràstica: deixaria de permetre que l’aigua dels rius que neixen al seu territori flueixi cap al Pakistan. Amb aquesta decisió, suspenia la seva participació en un tractat de repartiment de recursos hídrics firmat amb el Pakistan el 1960.
L’atemptat en qüestió va tenir lloc el 22 d’abril a la ciutat turística de Pahalgam, al Caixmir controlat per l’Índia, i va deixar 26 morts. Tot i que cap grup es va atribuir l’autoria, Nova Delhi va culpar Islamabad, que va negar qualsevol implicació. "L’aigua que pertany a l’Índia i que fins ara fluïa a l’exterior serà retinguda i utilitzada en benefici del nostre país", va declarar el primer ministre Narendra Modi en un acte públic.
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- El millor Barça es desferma en la caldera de Belgrad
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Afectació laboral Més de 25.000 treballadors de la indústria porcina catalana, en suspens després d’una setmana de crisi sanitària
- L’arquitectura, escultura descomposta
- La IA revoluciona la prevenció d’incendis i l’anàlisi dels boscos
- Vacunar-se contra l’herpes podria ajudar a reduir el risc de demència
- Per primer cop es construeixen més pisos oficials de lloguer que de venda
