L’agressió es va fer amb més de 300 drons kamikaze i míssils
En persa, el seu nom significa "màrtir" i els seus vols són només d’anada, mai de tornada. Són els drons Shahed-136, els avions no tripulats kamikaze amb què l’Iran va atacar Israel en massa diumenge a la matinada, a més d’un centenar de míssils balístics i de creuer.
El seu disseny i tecnologia no són ni punters ni d’última generació, i la seva capacitat destructiva –per unitat– tampoc no és gaire considerable. Però els Shahed-136 guarden un secret i han sigut utilitzats amb èxit per Rússia per bombardejar Ucraïna: el preu de construcció per unitat és de 20.000 euros, un preu ridícul comparat amb el que val un míssil, que pot arribar a costar-ne centenars de milers.
Els Shahed-136, a més, no són ni massa ràpids ni massa difícils de fer caure. Però els seus atacs són en eixam, un factor nou en l’art de la guerra, i busquen desconcertar els sistemes antiaeris de l’enemic. I així va ser, precisament, l’atac iranià contra Israel: més de 200 drons volant alhora contra l’objectiu israelià, esperant que alguns Shahed-136 fossin enderrocats, però que, en grup, l’objectiu fos impactat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos