Guerra d’Ucraïna
Els rebels de Wagner abandonen Rostov i es retiren a les seves bases

Els mercenaris del grup Wagner, fortament armats, s’han retirat de la ciutat de Rostov durant la nit de dissabte a diumenge, complint al peu de la lletra els termes d’un acord que va posar fi al més greu desafiament a l’autoritat del president de Rússia, Vladímir Putin, en el seu gairebé quart de segle al capdavant del país. Els milicians van aturar el seu avenç quan es trobaven entre dos i tres centenars de quilòmetres de la capital.
Els combatents de Wagner han tornat a la seva base a canvi de garanties per a la seva seguretat i per al seu líder, Ievgueni Prigojin, que abandonarà la Federació Russa i s’instal·larà a Bielorússia, tal com s’estipula en l’acord aconseguit amb la mediació del president d’aquest país, Aleksandr Lukaixenko. Progozhin va ser vist abandonant les casernes del districte militar sud a Rostov a bord d’un vehicle utilitari. El seu parador era desconegut a primera hora de la tarda.
En vídeos difosos a través de les xarxes socials filmats durant la nit podia veure’s els veïns complimentant i aclamant els mercenaris de Wagner que abandonaven la localitat a bord de vehicles militars i tancs formant combois militars de Wagner en un ambient festiu, entre càntics i sons de trets. «Cuideu-vos», cridava una dona. Les mostres de suport a la insurrecció de segur generaran inquietud entre les autoritats d’un país que en els últims anys ha mostrat una intolerància cada vegada més gran a les crítiques al poder de Putin.
Dia festiu a Moscou
Notícies relacionadesEls mercenaris de Wagner també es van retirar diumenge de les regions de Vorónej, a la frontera amb Ucraïna, i Lipetsk, al sud de Moscou, segons les autoritats locals. No obstant, a la capital russa i els seus voltants, el «règim d’operació antiterrorista», instaurat la vigília arran del motí, seguia el diumenge en vigor. I dilluns va ser decretat dia festiu a la ciutat per evitar desplaçaments.
Imponents patrulles de policia es mantenien desplegades al llarg de la principal carretera que porta a la sortida de Moscou, al sud de la capital, va constatar una periodista d’AFP. A la regió moscovita, les restriccions de circulació a l’autopista que uneix Moscou amb Rostov (sud-oest), centre neuràlgic de les operacions russes a Ucraïna, també continuaven vigents diumenge, segons Avtodor, a càrrec de les autovies a Rússia.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada