Guerra d’Ucraïna
Putin reapareix a la televisió amb una entrevista gravada dimecres passat

El president de Rússia, Vladímir Putin, va qualificar l’operació militar russa a Ucraïna com la seva màxima prioritat, a la qual es dedica des que s’aixeca fins que es fica al llit, en l’avanç d’una entrevista que serà difosa aquest diumenge per la televisió estatal russa. L’entrevista va ser gravada aparentment dimecres passat, ja que l’entrevistador, Pavel Zarubin, explica que es va fer després d’una trobada amb graduats militars, aparentment amb referència a un acte públic celebrat dimecres. En cap moment Putin fa referència al Grup Wagner.
«Hi dedico la màxima prioritat. Començo el dia amb això i amb això l’acabo», va declarar el mandatari rus, que es va mostrar disposat a rebre informació sobre aquesta qüestió a qualsevol hora del dia, tot i que va reconèixer que últimament se sol ficar al llit molt tard. «És clar, jo sempre he d’estar disponible. I així passa», va explicar. Segons Putin, això permet «crear una situació en què tots ens sentim segurs».
Notícies relacionades«I sense cap dubte, estem en condicions de complir tots els plans i les tasques que ens hem proposat. Això es refereix tant a la defensa del país com a l’operació especial militar, l’economia en general i algunes de les seves direccions», va afegir. El president va recalcar que «cal dedicar a això les 24 hores del dia». «Altrament és impossible», va assegurar.
Va aprofitar l’ocasió per afirmar que «els indicadors macroeconòmics [de Rússia] són normals». Va recordar que la inflació en termes interanuals va arribar al mínim del 2,3% i va destacar el baix nivell d’atur, els indicadors rècord de la construcció durant el 2022 i va destacar que el ritme de l’economia «es manté».
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU