Assetjament de l’oposició a Veneçuela
Guaidó denuncia haver sigut tret de Colòmbia en un vol als EUA
L’opositor veneçolà, que va fugir del seu país a Colòmbia, ha volat a Miami per les «amenaces» de Maduro
L’opositor veneçolà Juan Guaidó ha denunciat aquest dimarts haver sigut tret de Colòmbia en un vol comercial a Miami, als Estats Units, perquè la «persecució» i les «amenaces» del Govern de Nicolás Maduro «es van estendre» al país andí, on havia arribat per reunir-se amb delegacions que participaran en la conferència sobre el diàleg veneçolà.
«Després de 60 hores de carretera per arribar a Bogotà, saltant la persecució de la dictadura, desafiant el règim de Maduro, m’estan traient de Colòmbia. La persecució de la dictadura s’ha estès lamentablement, avui a Colòmbia», ha dit l’exdiputat, que té prohibida la sortida de Veneçuela per tenir oberts múltiples processos judicials en contra seu.
Por las amenazas directas a mi familia e hijas del régimen de Maduro, que se extendieron a Colombia, estoy tomando este vuelo. Hasta lograr elecciones libres en Venezuela continuaremos luchando. Mañana les daré más detalles. pic.twitter.com/atam1f4n6E
— Juan Guaidó (@jguaido) 25 de abril de 2023
En un vídeo publicat en el seu compte de Twitter, Guaidó ha puntualitzat que ha viatjat en un vol comercial als EUA davant les «amenaces» a la seva família per part del «règim de Maduro», un fet del qual donarà «més detalls» en les pròximes hores. Ha assegurat que havia anat a Colòmbia per «portar la veu de milions que volen un país millor, que volen una solució».
Conferència internacional
Ha afegit que espera que la vintena de països convidats a la conferència internacional convocada pel president Gustavo Petro, per desencallar les negociacions entre el Govern de Maduro i l’antichavisme, «puguin parlar de la democràcia, del respecte als drets humans, de la integritat dels que estan sent perseguits avui».
La cancelleria colombiana va assenyalar aquest dilluns en un comunicat que «el Departament de Migració va conduir Juan Guaidó, de nacionalitat veneçolana i que es trobava a Bogotà de manera irregular, a l’aeroport El Dorado amb l’ànim de verificar la seva partida en una aerolínia comercial als Estats Units, durant la nit». Guaidó sembla que ja va adquirir el passatge d’avió a Miami, per la qual cosa el Govern colombià, que vol exercir de mediador entre el chavisme i l’oposició, va negar que «hagi disposat un avió» per traslladar-lo.
No s’esperava la seva participació en la conferència internacional d’aquest dimarts –en la qual no participaran ni el chavisme ni l’oposició–, sinó que volia mirar de sostenir reunions amb els països convidats i trobades amb la diàspora veneçolana, estimada en gairebé tres milions de migrants residents a Colòmbia, segons agències de les Nacions Unides.
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Espionatge Moscou, acusat d’assassinar una britànica
- Fons europeus Mogherini dimiteix del capdavant del Col·legi d’Europa acusada de frau
- L’acord de Washington Trump exhibeix la pau entre el Congo i Ruanda mentre insulta Somàlia
- Trobada bilateral Sánchez recolza la resolució de l’ONU que prioritza el pla marroquí per al Sàhara
- Turisme El nou MSC World Asia tindrà sortides des de BCN tot l’any
