Guerra a Ucraïna
La UE pacta un límit de 100 dòlars al preu del dièsel rus
Aquest límit no afecta les compres del bloc comunitari, que a partir d’aquest diumenge prohibeix totes les importacions des de Rússia de derivats de petroli
Els governs de la Unió Europea van arribar aquest divendres a un acord per fixar límits al preu del dièsel rus i altres derivats del petroli venut des del bloc a tercers països, en línia amb les represàlies contra el Kremlin acordades pel G-7 per la guerra a Ucraïna.
En concret, els ambaixadors dels Vint-i-set van acordar establir un preu màxim de 100 dòlars per barril de dièsel i de 45 dòlars en el cas d’altres derivats del petroli, van informar diverses fonts diplomàtiques.
El límit no afecta les compres del bloc comunitari, que a partir d’aquest diumenge prohibeix totes les importacions des de Rússia de derivats de petroli, però sí que impedeix a operadors europeus el transport i l’assegurança d’aquests productes si han sigut venuts a un preu superior al límit fixat.
«Hem de continuar negant a Rússia mitjans per finançar la seva guerra contra Ucraïna. El veto de la UE a la importació de productes de petroli entra en vigor diumenge. Amb el G-7 estem posant límits al preu d’aquests productes, retallant els ingressos de Rússia al mateix temps que assegurem mercats energètics globals estables», va destacar a Twitter la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen.
El límit global al preu dels productes derivats del petroli va quedar pendent de negociació quan les potències del G-7 van aconseguir al desembre fixar un límit de 60 dòlars per barril de cru i el fòrum global es va posar el 5 de febrer com a data límit per tirar endavant aquesta segona part de la mesura.
Amb l’acord d’avui, a més del veto a les importacions de derivats del petroli, la UE aplicarà des d’aquest dilluns el límit a les exportacions cap a tercers països, tot i que el pacte inclou un període de transició de 55 dies per a compres que s’han fet efectives abans d’aquesta data.
Notícies relacionadesD’altra banda, els països de la Unió Europea van decidir també no modificar l’esmentat límit al cru perquè, segons expliquen les mateixes fonts, «està clar que està tenint l’efecte desitjat», és a dir, està sent efectiu per retallar la recaptació de Rússia a través de les seves exportacions de petroli.
En aquesta línia, els Vint-i-set van acordar estudiar de nou aquesta qüestió al març per dilucidar si en aquell moment sí que està justificada una modificació del límit establert sobre el cru rus.
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Professor i pedagog Mor als 87 anys Joaquim Arenas, un dels pares de la immersió lingüística
- Escàndol internacional Trump, Clinton i la trama Epstein d’abús sexual: les claus
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- DIUMENGE, 16.15 H. El Barça acomiada sense Pedri l’any més feliç de Flick
- Eleccions municipals del 2027 Pisarello o Bob Pop: els Comuns obren la competició per elegir el seu alcaldable a Barcelona
