Combustible
Males notícies per als conductors: s’esperen novetats a les gasolineres
Des del febrer queda prohibida la importació de derivats del petroli procedents de Rússia

En consideració a la mesura adoptada per la Unió Europea el juny passat, des del 5 de febrer queda prohibida la importació de qualsevol producte petrolífer procedent de Rússia. En conseqüència, s’espera un increment del preu del gasoil en l’àmbit internacional i, fins i tot, a mitjà termini, hi podria haver tensions per escassetat en algun país.
La prohibició s’emmarca dins les sancions a Moscou per la guerra i invasió d’Ucraïna i arriba després que al desembre ja es vetés el petroli rus.
Notícies relacionadesCom que les gasolineres estan advertides de la situació, és possible que la nova prohibició no es vegi repercutida de forma immediata en el preu del combustible per la provisió de reserves que hauran fet, però a mesura que les compres fetes en previsió del veto es vagin esgotant és més que possible que l’impacte de la mesura arribi a la butxaca del consumidor.
No s’ha d’oblidar que ben bé la meitat del combustible dièsel que actualment arriba a Europa té procedència russa.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta