«Conclusió elemental»
Medvédev alerta d’una guerra nuclear si Ucraïna derrota Rússia
Segueix les últimes notícies de la guerra en directe

El vicepresident del Consell de Seguretat rus, l’expresident Dmitri Medvédev, ha advertit avui a Occident en contra de l’enviament d’armament pesant i sistemes d’atac a Ucraïna, perquè la derrota d’una potència nuclear com Rússia en una guerra convencional pot provocar l’esclat d’un conflicte nuclear.
«Demà, a la base Ramstein de l’OTAN, els grans líders militars discutiran noves tàctiques i estratègies, així com el subministrament a Ucraïna de nous armaments pesants i sistemes d’atac. I això serà just després del Fòrum de Davos, on retardats que els agrada la gresca van repetir com un mantra: per aconseguir la pau, Rússia ha de perdre», va assenyalar Medvédev al seu canal de Telegram.
«Hauria de ser obvi»
«I a cap d’aquests miserables se li acut treure d’això la següent conclusió elemental: la derrota d’una potència nuclear en una guerra convencional pot provocar l’esclat d’una guerra nuclear», va recalcar.
Medvédev afirma en la seva enèsima escomesa contra Occident, que «les potències nuclears no perden grans conflictes de què depèn el seu destí».
«Però això hauria de ser obvi per a qualsevol. Fins i tot per a un polític occidental que hagi conservat almenys algun rastre d’intel·ligència», insisteix.
L’expresident de Rússia va fer aquestes declaracions la vigília de la reunió del Grup de Contacte per a la Defensa d’Ucraïna a la base aèria nord-americana de Ramstein, a Alemanya, on els socis de Kíiv preveuen anunciar una nova i important ajuda militar que inclourà més armes i munició, a més de vehicles blindats i, segons espera el Govern de Volodímir Zelenski, tancs moderns.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos