Tensió als Balcans
L’OTAN rebutja la demanda de Sèrbia d’enviar la seva policia a Kosovo
Borrell i l’Aliança Atlàntica exigeixen als serbokosovars que aixequin les barricades que impedeixen a les forces de Kosovo arrestar un policia serbi acusat de terrorisme
Un control policial al pont de Mitrovica.
L’OTAN ha assegurat aquest diumenge que les seves forces desplegades a Kosovo «estan completament capacitades» per exercir la seva tasca, després que el president de Sèrbia digués ahir que sol·licitaria a l’Aliança Atlàntica la possibilitat de desplegar soldats i policies propis a la seva exprovíncia, davant l’esclat de la tensió a la zona.
«La nostra missió per a Kosovo es manté extremadament alerta i està completament capacitada per exercir el mandat que li ha atorgat l’ONU a Kosovo», va dir la portaveu de l’OTAN, Oana Lungescu, en el seu compte oficial de Twitter.
Va respondre així a l’anunci que ahir va fer el president serbi, Aleksandar Vucic, que demanarà a l’OTAN poder desplegar els seus propis soldats al nord de Kosovo, on grups de serbokosovars van aixecar ahir barricades per evitar que les forces de Kosovo s’emportessin un expolicia serbi acusat de terrorisme.
Condemna enèrgica
L’OTAN va condemnar també «enèrgicament» l’atac amb granades d’atordiment que va patir ahir una patrulla de reconeixement de les forces de l’ordre que la Unió Europea té desplegades a Kosovo.
«Qualsevol atac d’aquest tipus és inacceptable i els responsables han de retre comptes», va dir Lungescu, que va demanar també a totes les parts que rebaixin la tensió i «contribueixin a la calma i l’estabilitat».
En la mateixa línia s’ha expressat també avui l’alt representant de la UE per a Afers Exteriors, Josep Borrell, al demanar a Twitter als serbokosovares que retirin «immediatament» les barricades.
Notícies relacionadesEl cap de la diplomàcia europea ha assegurat també que la UE «no tolerarà atacs» contra les seves forces a Kosovo.
Les tensions entre Kosovo i Sèrbia –que no reconeix la independència unilateral que la seva exprovíncia va declarar el 2008– han augmentat en els últims mesos fins a uns nivells que no s’havien vist des de fa anys. EFE
- Tribunal Constitucional La Fiscalia i l’Advocacia de l’Estat recolzen amnistiar Puigdemont i denuncien vulneració dels seus drets pel Suprem
- Operació policial Els Mossos arresten dos joves de 19 anys per la retenció il·legal de dos nois a Barcelona després d’una nit de festa
- Ple del Parlament El Govern defensa haver «donat la cara» per Rodalies davant una oposició que continua reclamant dimissions pel «col·lapse» de Catalunya
- Mobilitzacions a Catalunya «Lluitar també és educar»: els professors catalans inicien la jornada de vaga tallant carreteres
- Estudi de la Creu Roja Més de la meitat dels majors de 45 anys pateixen edatisme laboral: «Necessitem gent més activa»
