Cisjordània
Israel abat almenys tres palestins a Jenin
Els militars israelians van desplegar una operació a la ciutat cisjordana amb foc real, incloent-hi trets contra una ambulància

Almenys tres palestins han mort durant una operació de l’Exèrcit d’Israel a la ciutat cisjordana de Jenin, segons ha informat el Ministeri de Sanitat palestí aquest dijous a la matinada. Les víctimes són Sidqi Zakarneh, de 22 anys; Tariq al-Damj, de 32, i Atta al-Shalabi, de 46, segons recull l’agència palestina de notícies WAFA.
Les Forces de Defensa d’Israel (FDI) van entrar a la ciutat palestina i al camp de refugiats amb una excavadora militar i desplegant soldats armats a les teulades dels edificis, informa l’esmentada agència. Després, es van produir enfrontaments entre palestins i militars, que van disparar amb armes de foc. De fet, van disparar també a una ambulància. Les FDI, de moment, no s’han pronunciat al respecte.
Amb aquestes víctimes, el nombre de palestins morts en enfrontaments amb les forces israelianes durant aquest any ha ascendit a 216, dels quals 164 van morir a Cisjordània i 52 a Gaza.
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»