Amenaça a les institucions
Detinguts 25 ultradretans a Alemanya que pretenien donar un cop d’Estat
«Els acusats estan units per un profund rebuig a les institucions estatals i l’ordre democràtic lliure», argumenta la Fiscalia
Les forces de seguretat d’Alemanya han arrestat aquest dimecres 25 membres d’un grup ultradretà no identificat sospitosos de planificar un cop d’Estat, segons han anunciat les autoritats, que han ressaltat que els detinguts pretenien «utilitzar mitjans militars» contra representants estatals i formar posteriorment el seu propi Govern.
La fiscalia alemanya ha detallat en un comunicat en la seva pàgina web que els detinguts són «presumptes membres i seguidors d’una organització terrorista» i ha confirmat que hi ha operacions en marxa per arrestar un total de 52 persones. Així, ha manifestat que 22 dels detinguts són membres del grup i són tots de nacionalitat alemanya, mentre que entre els tres «seguidors» detinguts hi ha dos alemanys i un rus.
Els arrestos han tingut lloc als estats federats de Baden-Württemberg, Baviera, Berlín, Hesse, Baixa Saxònia, Saxònia i Turíngia, mentre que dues persones han sigut detingudes a Àustria i Itàlia, respectivament. S’hi sumen batudes i registres en 130 propietats en quatre estats federats d’Alemanya més.
Terrorisme «domèstic»
Notícies relacionades«Els arrestats són sospitosos de ser membres d’una organització terrorista domèstica», ha ressenyat, abans d’identificar els presumptes capitostos com Henrich XIII i Rudiger. «Els acusats pertanyen a una organització terrorista fundada com a molt tard a finals de novembre del 2021 que tenia per objectiu fer caure l’ordre estatal existent a Alemanya i reemplaçar-lo amb la seva pròpia forma de Govern, que hauria sigut conjuminada», ha assenyalat.
«Els membres de l’associació són conscients que aquest projecte només pot aconseguir-se a través de mitjans militars i violents contra representants estatals, fet que inclou cometre homicidis. Els acusats estan units per un profund rebuig de les institucions estatals i l’ordre democràtic lliure a Alemanya», ha indicat la fiscalia, que ha dit que tots ells «segueixen un conglomerat de mites conspiradors de les anomenades ideologies Reichsburger i QAnon».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- El PSOE atia el president del PP pel seu silenci davant "la venda de lleis"
- Feijóo, sense citar Montoro, defensa "investigar el que calgui investigar"
- "S’ha de consensuar amb C. M."
- La xacra de la corrupció El Ministeri d’Hisenda destitueix dos càrrecs imputats en el cas Montoro
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’