Atac informàtic
Un atac cibernètic rus colpeja la web del Parlament Europeu després de declarar Rússia com a Estat terrorista
El portaveu de la cambra europea assegura que es tracta d’una agressió «exterior» que ha paralitzat l’accés a la seva pàgina web amb «alts nivells de trànsit de la xarxa externa», un atac conegut com a DDoS

Un atac cibernètic ha paralitzat l’accés a la pàgina web del Parlament Europeu poques hores després que la majoria de la cambra hagi aprovat per una àmplia majoria declarar Rússia com un Estat promotor del terrorisme. El grup de cibercriminals prorussos KILLNET ha reivindicat l’agressió.
El portaveu de l’Europarlament, Jaume Duch, ha confirmat que es tracta d’«impacte exterior a causa dels alts nivells de trànsit de la xarxa externa».
En llenguatge tècnic, aquest tipus d’atac es coneix com a Atac de Denegació de Servei Distribuït (o DDoS per les seves sigles en anglès), un mètode senzill i eficaç a què recorren els cibercriminals per bloquejar l’accés a una web determinada. Els atacants recorren generalment a xarxes de bots per organitzar grans fluxos d’informació cap a una única adreça IP, fent que sigui incapaç de respondre a l’elevat volum de peticions de connexió i bloquejant-ne així l’accés.
🚨The availability of @Europarl_EN website is currently impacted from outside due to high levels of external network traffic.
— Jaume Duch (@jduch) 23 de noviembre de 2022
This traffic is related to a DDOS attack (Distributed Denial of Service) event.
EP teams are working to resolve this issue as quickly as possible.
«Els equips del Parlament Europeu estan treballant per resoldre aquest problema al més aviat possible», ha afegit el també director general de comunicació de la cambra europea en un missatge en el seu perfil de Twitter.
Autoria prorussa
Notícies relacionadesAlgunes informacions apunten que el grup de cibercriminals KILLNET, afí al Kremlin, hauria reivindicat l’autoria d’aquest atac. La presidenta del Parlament Europeu, la maltesa Roberta Metsola, ha apuntat en la mateixa direcció. «Això, després d’haver proclamat Rússia com a Estat patrocinador del terrorisme. La meva resposta: Glòria a Ucraïna», ha tuitejat.
#KILLNET, the Pro-Russia 🇷🇺 #hacking group, claims to have launched a #DDoS attack against the European Parliament's (@Europarl_EN) official website. The website is currently unreachable from the 🇺🇸... pic.twitter.com/I8g4Fu0pgi
— BetterCyber (@_bettercyber_) 23 de noviembre de 2022
Format a principis d’aquest any al caliu de la invasió russa d’Ucraïna, aquest grup d’activistes digitals prorussos és conegut per perpetrar atacs DDoS contra tant institucions governamentals com empreses privades. Anteriorment, KILLNET ha reivindicat haver realitzat atacs contra l’FBI, el gegant armamentístic nord-americà Lockheed Martin, el portal digital de governs com el del Japó o el de la República Txeca i fins i tot se sospita que va intentar torpedinar la celebració del Festival d’Eurovisió d’aquest any. L’Aliança dels Cinc Ulls, els serveis d’intel·ligència dels Estats Units, Austràlia, el Regne Unit, el Canadà i Nova Zelanda, va alertar a l’abril de les operacions d’aquest grup.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE