Comença el judici pels atemptats a l’aeroport i el metro de Brussel·les el 2016
El francès Salah Abdeslam, condemnat a cadena perpètua a França pels atacs del 2015, s’ha negat a declarar a Brussel·les
Imatge de la detenció en directe de Salah Abdeslam a Brussel·les.
El francès Salah Abdeslam, condemnat a cadena perpètua a França pels atemptats del 13 de novembre del 2015, s’ha negat aquest dilluns a declarar a Brussel·les en el judici pels atemptats del març del 2016 a la capital belga, perpetrats per la mateixa cèl·lula gihadista. «La manera en què ens estan tractant és injusta», li ha dit al president del tribunal, i ha abandonat el banc dels acusats uns minuts després de l’inici de la primera vista del judici, que durarà almenys vuit mesos.
Un tribunal de la capital belga ha iniciat aquest dilluns el judici de 9 presumptes integrants de la cèl·lula responsable dels atemptats el 2016, a la qual també com a autora dels atacs a París el 2015. Tots nou enfronten càrrecs de terrorisme.
Notícies relacionadesEl 2016, dos gihadistes del grup es van immolar al principal aeroport de Brussel·les i un tercer ho va fer en una cèntrica estació del tren subterrani, en atacs simultanis que van deixar un saldo de 32 persones mortes i centenars de ferits. Un desè sospitós, presumptament mort lluitant a Síria, serà jutjat en absència.
Es tracta del judici més important ja fet davant un jurat belga, amb 960 demandants civils representats. El tribunal s’ha instal·lat en una antiga seu de l’aliança militar de l’OTAN convertida en un complex judicial d’alta seguretat. Després de l’audiència preliminar d’aquest dilluns, el tribunal es reunirà novament el 10 d’octubre per escollir 12 membres del jurat i 24 possibles substituts. Les audiències probatòries començaran el 13 d’octubre i duraran almenys fins al juny de l’any vinent.
- La passarel·la de les campanades
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Illes Canàries César Gimeno Alcalá: “Canàries és un territori idoni per al desenvolupament de l’energia solar”
- Tolkien, el senyor de la fantasia
- Balanç ¿Pitjor el 2026? Pot ser
- Editorial El futur d’Espanya és la UE
