Invasió d’Ucraïna
Butxa, abans i després de la matança per la guerra de Rússia
Els supervivents de la matança de Butxa
Butxa era una tranquil·la ciutat de la perifèria occidental de Kíiv de poc més de 30.000 habitants abans del 27 de febrer. Aquest dia, els tancs russos van entrar per primera vegada als seus carrers en el primer intent d’envoltar la capital ucraïnesa. Una contraofensiva els va fer retrocedir però van tornar uns dies després, el 3 de març. I aquest cop van entrar per quedar-s’hi. Ho van fer fins divendres passat 1 d’abril, quan l’alcalde de la localitat va anunciar l’expulsió de les tropes russes i l’«alliberament» de la vila.
Quan l’endemà, els primers periodistes internacionals van anar a Butxa van poder ser testimonis del martiri que s’hi va viure durant un mes. On abans hi havia arbredes i avingudes, només quedava destrucció; on abans hi havia vida, només hi havia mort; on s’havien cuidat jardins s’havien improvisat tombes. Alguns dels cadàvers de civils encara eren al carrer, d’altres estaven en improvisades fosses comunes, i alguns en soterranis. La destrucció aclapara, amb barris sencers sense cap edifici dret.
L’enviat especial d’El Periódico, Ricardo Mir de Francia, va ser a Butxa dissabte i dilluns, i va ser testimoni d’aquest horror. Amb algunes de les seves imatges i les d’altres fotoperiodistes, EL PERIÓDICO reconstrueix el que va poder ser aquest infern.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Prevenció de malalties Sanitat amplia el cribratge de càncer de mama a dones joves i grans, el nou rang és entre 45 i 74 anys
- Activitat física Paddy Noarbe, dona de Marcos Llorente, revela la seva rutina d’entrenament: "Entrenar poc, però entrenar bé"
- Successos La Fundació Mango que Isak Andic va voler muntar i va acabar de separar-lo del seu fill Jonathan Andic
- Google I/O Google canvia la seva barra de cerca per primera vegada en 25 anys per adaptar-la a la IA
- Centre de la ciutat Les dones musulmanes agredides a Manresa: "Tenim por que ens ho tornin a fer"
