Zona en conflicte
Bulgària alerta de mines a la deriva al mar Negre procedents d’Ucraïna
Segueix en directe les últimes notícies sobre la guerra Ucraïna-Rússia
El Govern de Sofia assegura que els artefactes explosius procedeixen de la costa d’Odessa i que haurien sigut arrossegats per la tempesta

El Govern de Bulgària ha alertat de la presència de mines explosives flotant a la deriva al mar Negre, que han sigut arrossegades des de la ciutat portuària ucraïnesa d’Odessa i que posen en risc el trànsit marítim a tota la zona. Segons va anunciar Sofia en un comunicat, els artefactes explosius «han sigut arrossegats per una tempesta i estan flotant al mar Negre, i suposa una amenaça per a totes les embarcacions».
La mines procedeixen de la costa d’Odessa, el principal port d’Ucraïna en aquest mar, i alguns experts creuen que són part del dispositiu defensiu col·locat per evitar un desembarcament de forces russes. Experts de l’Acadèmia Naval Militar a Varna han indicat a Efe que les mines podrien arribar a les aigües territorials búlgares en uns 10 dies.
Objectes sospitosos
El Govern ha assegurat que tant l’Armada com les autoritats civils estan aplicant mesures extraordinàries de vigilància i estan preparades per neutralitzar els artefactes. «Es demana als residents que viuen a prop de les ribes que alertin al telèfon d’emergència 112 si descobreixen objectes esfèrics sospitosos a l’aigua o a la costa», afegeix el comunicat.
Les tripulacions de barcos comercials a la zona han sigut alertades perquè vigilin el mar amb la màxima atenció i perquè informin immediatament a les autoritats costaneres si noten algun objecte sospitós a l’aigua. Les mines navals queden a la deriva flotant a la superfície si es trenca el cable amb què estan ancorades.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança