Guerra a Ucraïna
Macron mantindrà el contacte amb Putin per intentar que abandoni la guerra
Tota la informació de la guerra d’Ucraïna, en directe
El president francès ha anunciat que França ampliarà l’augment de despesa en defensa acordat el 2017 i seguirà amb l’estratègia d’independència i inversió en la seva economia, investigació i innovació

El president de França, Emmanuel Macron, ha dit aquest dimecres que mantindrà el contacte amb el seu homòleg rus, Vladímir Putin, per intentar convèncer-lo que renunciï a les armes.
En un discurs solemne dirigit a la nació, el cap d’Estat francès ha afegit que ofereix l’ajuda de França en les negociacions obertes entre portaveus russos i ucraïnesos i ha assenyalat que busca evitar que l’actual guerra a Ucraïna s’estengui a altres països.
Macron ha recordat que el bloc comunitari i altres aliats ja han aprovat sancions contra Rússia i els seus dirigents i han congelat els béns de centenars de personalitats russes pròximes al règim rus.
«No estem en guerra»
«Malgrat tot, no estem en guerra contra Rússia. Sabem tot el que ens uneix a aquest gran poble europeu, que tant va sacrificar durant la segona guerra mundial per salvar Europa de l’abisme. Estem al costat de tots els russos que rebutgen que una guerra indigna es deslliuri en el seu nom», ha apuntat.
El president gal ha remarcat que «ni França, ni Europa, ni Ucraïna, ni l’Aliança Atlàntica han volgut aquesta guerra», que va ser llançada el 24 de febrer i que segons les seves previsions s’agreujarà en els pròxims dies.
El president ucraïnès, Volodímir Zelenski, representa avui «el rostre de l’honor, de la llibertat i de la valentia,» ha recalcat en aquesta intervenció televisada, la segona des de dijous, dia en què es va comprometre a tenir informats els ciutadans sobre l’evolució de la situació. Macron ha constatat que l’ofensiva russa ha posat en qüestió la democràcia i ha advocat per una sobirania política i econòmica europea més gran.
En aquest context, ha anunciat que França ampliarà l’augment de despesa en defensa acordat el 2017 i seguirà amb l’estratègia d’independència i inversió en la seva economia, investigació i innovació. (...) No podem dependre d’altres, sobretot del gas rus. Defensaré una estratègia d’independència energètica europea», ha afirmat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»