Desesperació
Kíev, una ciutat en pànic
Molts ciutadans opten per fugir i provoquen grans embussos a les principals artèries de la capital ucraïnesa
Botigues i centres comercials no obren les portes i diverses empreses demanen als seus empleats que no vagin a l’oficina
Guerra Rússia-Ucraïna: última hora en directe
Reportatge multimèdia: per què Ucraïna és focus de conflicte (i com ens afecta)
La pau s’ha evaporat aquest dijous a Ucraïna i ha cedit el pas a una guerra de conseqüències i evolució impredictibles que ja s’ha estès per gran part del territori del país eslau. A la capital ucraïnesa, Kíev, els ciutadans s’han despertat amb el so de les alarmes antiaèries a les cinc del matí. Després ha seguit el so de diverses explosions.
Moltes botigues i centres comercials no han obert, s’han format cues a les farmàcies i diverses empreses han demanat als seus empleats no anar a l’oficina, mentre d’altres han optat per fugir, cosa que ha acabat en grans embussos a les principals artèries de la ciutat. «Estem bloquejats des de fa cinc hores intentant sortir de la ciutat», explica Vasil, originari de l’oest d’Ucraïna.
Notícies relacionadesTambé hi ha hagut ciutadans que han seguit durant el matí amb les seves habituals rutines, mentre per la ciutat circulaven blindats amb material bèl·lic i vehicles de transport de tropes, i grups de joves s’allistaven per anar a la primera línia de guerra a l’est ucraïnès. D’altres aclamaven soldats de camí al front amb la salutació militar, entonaven l’himne del país o onejaven la bandera d’Ucraïna.
«No sé què fer. Intento no entrar en pànic», comenta l’Ekaterina, una jove originària de Crimea. «Em sento malament», explica una empleada d’un hotel de la ciutat, que s’ha passat el matí enganxada a les xarxes socials per saber què passava.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Dos anys després de la investidura Així serà la consulta a la militància de Junts per trencar amb el PSOE: pregunta i dates
- Medi ambient Catalunya encarrega radiografiar 300 arbres monumentals per conèixer el seu estat de salut
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: La dana, un any després
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Empreses Catalunya té sobre la taula 400 projectes d’inversió estrangera, dels quals 70 estan molt avançats
- Un any de la dana Mazón s’aferra a la reconstrucció en un discurs sense menció al seu futur polític
