Crisi sanitària global
Dinamarca s’afegeix als països que aposten per la quarta dosi
El país nòrdic segueix l’estratègia d’aplicar una punxada extra a les persones més vulnerables que ja han posat en marxa Israel, Xile i Grècia

El Govern de Dinamarca ha proposat avui començar a injectar la quarta dosi de la vacuna contra la covid-19 a les persones més vulnerables. El país se suma així a Israel, que ha sigut el primer a fer-ho, a Xile i a Grècia. El ministre de Sanitat, Magnus Heunicke, ha afirmat que els primers a rebre la dosi extra de reforç seran els «ciutadans més vulnerables» que van rebre la tercera punxada a la campanya de vacunació a la tardor. Un estudi recent efectuat a Israel pel Centre Mèdic Sheba ha demostrat que aquest reforç multiplica per cinc la quantitat d’anticossos.
El país nòrdic està sumit en plena onada de la variant òmicron. Les autoritats han notificat 24.343 casos en les últimes 24 hores, per la qual cosa el país ha arribat a la xifra d’un milió de contagiats des que va començar la pandèmia. L’Institut Statens Serum, l’ens governamental encarregat del control de malalties infeccioses, ha assenyalat a través de la seva pàgina web que, amb aquest últim balanç, el 17,1% de la població s’ha infectat almenys una vegada al llarg de la pandèmia. Dinamarca té una població de 5,8 milions d’habitants. Si s’inclouen les reinfeccions, Dinamarca ha registrat un total d’1.030.638 casos, segons ha informat el diari danès ‘Politiken’.
Pressió als hospitals
Notícies relacionadesAquest dimecres, 751 persones es mantenen ingressades als hospitals del país, tres menys que ahir. La pressió als centres hospitalaris «pot haver arribat al seu punt màxim», segons ha explicat Henrik Nielsen en unes declaracions al diari danès.
El 7 de gener passat l’Institut Statens Serum va anunciar que el 90% dels nous casos de la covid-19 eren de la variant òmicron. A Dinamarca s’estan aplicant diverses mesures per contenir el virus. Els cines, teatres i altres llocs culturals estan tancats de moment, tot i que el Govern ha anunciat que a partir de diumenge reobrirà la vida cultural.
- Ni més, ni menys Aquests són els diners que l’OCU recomana tenir al banc per evitar sobresalts
- Combustible Males notícies per als conductors: s’esperen novetats a les gasolineres
- Educació Masclisme a l’institut: ¿per què els adolescents s’atreveixen més amb les professores dones?
- Canvi de mètode Marie Kondo, la guru de l’ordre, es dona per vençuda i confessa que la seva casa està de cap per avall
- Dades de l’INE Aquests són els barris més pobres d’Espanya
- Accident Un vehicle envaeix la terrassa d’un bar a Tarragona i fereix lleument tres persones
- Apunt Obrir Europa
- Esquí extrem Max Palm manté l’idil·li amb Baqueira i repeteix victòria en el Freeride World Tour
- A la via pública Els Mossos investiguen la mort d’un home després d’una baralla a Vic
- Sondeig preelectoral del GESOP Enquesta eleccions Barcelona: Trias surt al capdavant però es manté la pugna a quatre