Crisi al país asiàtic
Registrada una forta explosió en una mesquita xiïta de l’Afganistan
L’atac ha tingut lloc mentre se celebrava la pregària del migdia de divendres, el dia sagrat en l’islam, a la província de Kunduz
L’Estat Islàmic té per objectiu principal la comunitat hazara del país, de credo xiïta, a qui els gihadistes consideren blasfems

Una forta explosió ha tingut lloc aquest divendres al migdia en una mesquita xiïta a la província de Kunduz, al nord de l’Afganistan. El Govern dels talibans ha confirmat l’atemptat, però de moment no s’ha aclarit el nombre de víctimes. Algunes fonts estimen que hi podria haver un centenar de morts.
De moment, cap grup ha reclamat l’atac, però tots els dits apunten a la facció local de l’Estat Islàmic (EI), que fa anys que executen atemptats semblants contra la minoria afganesa hazara, de credo xiïta. Els gihadistes de l’EI consideren que els xiïtes són uns traïdors a l’«islam real», entre altres raons per la veneració xiïta a Alí, el gendre del profeta Mahoma.
«Una explosió ha tingut lloc en una mesquita dels nostres compatriotes xiïtes al districte de Khan Abad de Bandar, la capital de la província de Kunduz. Com a resultat, molts dels nostres compatriotes han sigut ferits o convertits en màrtirs. Els mujahidins [com els talibans es denominen a si mateixos] ja han arribat a l’escena amb un equip de les forces especials i han començat una investigació de l’ocorregut», ha dit el portaveu del govern talibà, Zabihul·lah Mujahid.
Les xarxes afganeses, mentrestant, s’han omplert d’imatges de l’interior de la mesquita, que en aquell moment estava plena de feligresos resant com cada divendres: els cossos de desenes d’homes –les dones, durant la pregària islàmica, sempre han d’estar separades i allunyades del recinte principal– jaient a terra inerts, la majoria ensangonats.
La guerra segueix
Notícies relacionadesLa guerra segueixDurant les últimes setmanes, l’Estat Islàmic a l’Afganistan ha incrementat els seus atacs, tant contra la població civil com, sobretot, contra membres dels talibans, a qui els membres de l’EI consideren massa tous.
L’últim atac gihadista contra civils al país centreasiàtic va ser diumenge passat, quan un membre del grup terrorista es va immolar en una altra mesquita, aquesta vegada a Kabul. Aquest atac, que buscava impactar en el funeral de la mare del portaveu del nou Govern talibà, va deixar vuit morts.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern