Atemptat a l’Afganistan
Diversos civils morts en una explosió prop d’una mesquita de Kabul
En el moment de l’atac, el principal portaveu dels talibans celebrava una cerimònia per la mort de la seva mare

Un nombre indeterminat de civils han mort la tarda d’aquest diumenge després de registrar-se una explosió a prop de l’entrada d’una mesquita a Kabul, on s’estava celebrant una cerimònia per la mort de la mare del principal portaveu dels talibans.
«Podem confirmar que s’ha produït una explosió a prop de la gran mesquita d’Eid Gah avui a la tarda, que ha causat baixes civils, fins i tot algunes persones han mort. Actualment estem recopilant més detalls», va dir a Efe un membre de l’oficina de premsa de la policia de Kabul que va demanar l’anonimat.
Per la seva banda, el portaveu del Ministeri de l’Interior, Qari Sayeed Khosty, va confirmar a Efe que l’atac va tenir lloc «entre una multitud de civils a prop de l’entrada de la mesquita Eid Gah».
L’explosió, que es va produir poc després de les 16.00 hora local (13.30 GMT), a prop de l’entrada de la mesquita, ha provocat morts i ferits, «però per ara no tenim xifres exactes», va afegir a Efe Bilal Karimi, portaveu dels talibans.
En el moment de l’atac, del qual de moment es desconeixen més detalls, el principal portaveu dels talibans, Zabihullah Mujahid, es trobava a l’interior portant a terme una cerimònia per la mort de la seva mare.
Cap grup s’ha atribuït l’atac
Notícies relacionadesDe moment, cap grup o organització armada s’ha atorgat la responsabilitat d’aquest atac. La mesquita Eid Gah, ubicada a la capital afganesa, es troba a tan sols uns metres del Palau Presidencial afganès i del Ministeri de Defensa.
L’Afganistan viu diverses jornades de violència des que els talibans van prendre el control del país el passat 15 d’agost. L’últim d’aquests atacs va deixar ahir almenys cinc morts, entre els quals un nen i diversos talibans de les forces de seguretat, i dues persones més van resultar ferides en un atemptat prop d’un mercat a la província oriental de Nangarhar. Precisament, en aquesta regió afganesa es troba el principal bastió del grup gihadista Estat Islàmic (EI) a l’Afganistan.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura