Per la pandèmia

L’escassetat de quètxup als EUA força Heinz a apujar la seva producció un 25%

  • El canvi en els hàbits de consum a causa del coronavirus ha disparat la demanda de sobres

L’escassetat de quètxup als EUA força Heinz a apujar la seva producció un 25%
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Una escassetat de quètxup als EUA, provocat pel canvi dels hàbits de consum com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus, ha obligat l’empresa Kraft Heinz a augmentar un 25% la seva producció. Segons va informar aquest dimarts el mitjà local USA Today, la companyia ha hagut d’afegir cadenes de producció que permetran que el nombre final de sobres de quètxup arribi als 12.000 milions en un any.

Kraft Heinz va respondre així a la informació revelada aquest dilluns pel diari novaiorquès ‘Wall Street Journal’, que va apuntar que algunes de les grans cadenes de menjar ràpid dels EUA, com Long John Silver, de gairebé 700 establiments arreu del país, i Texas Roadhouse, de més de 630 restaurants, estan patint escassetat.

Notícies relacionades

Heinz, que domina més del 70% del mercat de condiments als EUA, ha vist com la demanda dels sobres de quètxup s’ha disparat des de l’inici de la pandèmia, ja que tots els restaurants que oferien als comensals la salsa de tomàquet en ampolla sobre les taules dels seus establiments han hagut de rotar cap a les petites dosis al passar a oferir només menjar per emportar o entrega a domicili.

Steve Cornell, un representant de Kraft Heinz, va explicar que l’empresa «ha portat a terme inversions estratègiques de manufactura a l’inici de la pandèmia per seguir-li el ritme a la demanda de paquets de quètxup accelerat per les tendències d’entrega a domicili o menjar per emportar». S’hi suma que fins i tot els clients que ara decideixen quedar-se a menjar als restaurants també estan utilitzant els sobres, com a part de les recomanacions dels Centres de Control i Prevenció de Malalties (CDC) dels EUA. «Eviteu utilitzar o compartir articles reutilitzables, com ara menús, condiments o qualsevol altre envàs d’aliments», assegura la CDC, que demana que s’utilitzin menús d’un sol ús o digitals o condiments d’una sola ració».