Coronavirus
J&J retarda l’entrega de la seva vacuna als Estats Units per un error de producció
A les instal·lacions es van barrejar ingredients de les dosis d’AstraZeneca i de Janssen

La farmacèutica Johnson & Johnson (J&J) retardarà l’enviament de dosis de la seva vacuna contra la Covid-19 a les autoritats nord-americanes després d’un error ocorregut en una planta de producció de Baltimore en la qual es van barrejar components de dues vacunes diferents, segons va informar el diari ‘The New York Times’. Pel que sembla, a les instal·lacions, pertanyents a la firma Emergent BioSolutions, es van barrejar «accidentalment» fa uns quinze dies ingredients de la vacuna de J&J i d’AstraZeneca, fet que va malbaratar fins a 15 milions de dosis de Johnson & Johnson i ha forçat les autoritats reguladores a retardar l’autorització de les línies de producció de la fàbrica.
La mateixa planta produeix tant dosis de la fórmula de J&J com de la farmacèutica AstaZeneca, destinades a combatre la Covid-19. Paral·lelament, J&J ha decidit reforçar la supervisió d’Emergent BioSolution, per evitar futurs problemes de qualitat en la producció. Aquest ajornament no afecta les dosis que actualment s’estan utilitzant als EUA, ja que han sigut produïdes a Holanda, on les línies de producció compten amb l’aprovació de les autoritats reguladores nord-americanes. No obstant, s’esperava que a partir de l’abril, la vacuna de Johnson & Johnson comencés a ser produïda en grans quantitats en la planta de Baltimore, una cosa que ara s’ha posat en qüestió segons el NYT, que cita fonts familiaritzades amb el tema.
El president nord-americà, Joe Biden, va prometre aquest dilluns que per al 19 d’abril el 90% dels adults dels Estats Units podran demanar cita per vacunar-se contra la Covid-19.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Cimera a Bèlgica Puigdemont nega davant Junts haver abordat els Pressupostos de Sánchez amb Illa