Coronavirus a Europa
França assenyala la soca britànica com la responsable del 60% dels nous casos
Castex ha assenyalat que el nombre de nous casos està disminuint entre les persones grans, cosa que confirmaria els bons resultats de la campanya de vacunació

El primer ministre de França, Jean Castex, ha informat aquest dijous que el 60% dels nous casos de coronavirus corresponen a la variant britànica i ha alertat de la «forta pressió» a què segueixen sotmesos els centres hospitalaris del país. No obstant, ha matisat que si bé «en els últims set dies, el nombre de contagis diaris s’ha incrementat en un 1,4%, les últimes xifres són millors que fa una setmana, per tant, no contempla, «almenys no en aquesta etapa, «un augment exponencial de la pandèmia».
En les últimes 24 hores, les autoritats sanitàries franceses han detectat 25.279 casos nous, així com unes altres 295 defuncions. En total, 3.835.595 persones han contret la malaltia, de les quals 87.861 han mort. Fins al moment, són 24.891 els pacients hospitalitzats, dels quals n’hi ha 3.633 a les unitats de cures intensives.
Vacunació efectiva
Et pot interesarCastex ha assenyalat que el nombre de nous casos està disminuint entre les persones grans, cosa que confirmaria els bons resultats de la campanya de vacunació, amb la qual França preveu vacunar unes 20 milions de persones de cara a mitjans de maig, unes 17 milions més de les que ja han rebut almenys una dosi de la vacuna.
En aquest sentit, Castex ha anunciat que amb l’objectiu d’avançar amb el calendari de vacunació, a partir del 15 de març, les persones de més de 50 anys amb malalties de risc podran acudir a la farmàcia per rebre la seva dosi corresponent de la vacuna d’AstraZeneca, l’arribada de la qual està prevista per als pròxims dies, segons recull ‘Le Fígaro’.
- A La Sexta Tensió entre Jordi Évole i Miguel Bosé: «Vull un món nou, tots fora»
- Club d’Estil de EL PERIÓDICO Minipantalons curts per a l’home, la moda dels 70 que arrasarà aquest estiu
- Les conseqüències de la paràlisi política Set urgències pendents d’una Catalunya en espera d’un Govern
- Problema a la web La FNAC, obligada a vendre a 124 mòbils que costen 699 euros per un «error tipogràfic»
- Efectes de la pandèmia Pla per ressuscitar centenars de locals comercials tancats a Barcelona
- Entrevista amb la candidata del PP a les eleccions de Madrid Eleccions Madrid 2021 | Ayuso: «Si hagués tancat bars i restaurants, hi hauria hagut desordres socials»
- Cita amb les urnes ¿Per què Ayuso arrasa? Claus i racons de l’enquesta del GESOP sobre les eleccions a Madrid
- Entre Tots El futur de les pensions: «¿Com li pots demanar a un jove que cobra 800 euros que sostingui el sistema?»
- ‘Desborbonització’ Els últims 110 quilos de Joan Carles I desapareixen de Barcelona
- A La Sexta Tensió entre Jordi Évole i Miguel Bosé: «Vull un món nou, tots fora»