Previstes al març
França aprova ajornar al juny les eleccions regionals pel coronavirus
El Senat gal ha aprovat un projecte de llei per posposar fins al juny aquests comicis davant l’imparable avenç de la pandèmia
El Senat de França ha aprovat un projecte de llei per ajornar al juny les eleccions regionals, previstes per al març, a causa de la pandèmia de coronavirus, segons ha anunciat l’òrgan legislatiu a través del seu compte a la xarxa social Twitter.
«El Senat va aprovar en primera lectura el projecte de llei que posposa les eleccions departamentals i regionals», ha indicat, abans de detallar a la seva pàgina web que el projecte de llei ajorna, a més, al desembre del 2027 les regionals posteriors, que estaven previstes per al març del 2027.
Així mateix, ha assenyalat que «el consell científic haurà d’enviar al Parlament, abans de l’1 d’abril, un informe pronunciant-se sobre l’estat de la pandèmia de Covid-19 i sobre els riscos sanitaris vinculats a la celebració d’aquestes votacions i la campanya electoral precedent».
Les autoritats franceses van indicar el dimarts que durant les 24 hores prèvies s’havien detectat 22.086 casos i 352 de morts per coronavirus, fet que situa els totals en 3.079.943 i 74.106, respectivament, des de l’inici de la pandèmia.
Així mateix, el ministre de Sanitat, Olivier Véran, va assenyalar que el Govern no té intenció de «retardar» l’aplicació de la segona dosi de les vacunes contra la malaltia a causa del temor davant l’aparició de noves variants, si bé va reconèixer que hi ha «cert grau d’incertesa».
França té previst, en aquest sentit, administrar la segona dosi de la vacuna en un termini comprès entre 21 i 28 dies des de la primera dosi, tal com faran països com Alemanya. El Regne Unit, per la seva banda, ha decidit estendre el termini per administrar la segona dosi per aconseguir així que la primera arribi un major nombre de persones.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols